zondag 8 maart 2015

Een geslaagde dag met de meevistoestemming

Ik ben vandaag met mijn neef en zijn schoonvader gaan vissen. Mijn neef (Kevin) wou al een tijdje een keer mee. Aangezien hij nog nooit echt heeft gevist is hij dus niet in het bezit van een visvergunning en heb dat dus via de meevistoestemming geregeld. Zijn schoonvader (Freek) heeft wel een visvergunning, maar het was zeker 25 jaar geleden dat hij een snoek heeft gevangen.

Het doel voor vandaag was dan ook om beide een snoek te laten vangen en natuurlijk zelf ook een snoekje mee te pakken.

Op de stek aangekomen beginnen we te vissen en we maken een aantal worpen als de eerste snoek van vandaag zich meldt. De snoek heeft zich op de ratelplug van Freek gestort en na een korte dril kan deze op de kant gehaald worden. Even onthaken en opmeten natuurlijk.


Het meetlint geeft 46cm aan. En ik maak meteen van de gelegenheid gebruik om Freek de kieuwgreep uit te leggen. Dan kan hij mooi zelf met zijn vangst op de foto.


Na de fotosessie mag de snoek weer zwemmen en vissen we verder. Na een tijdje is het bij mij ook raak en wordt de boskabouter gegrepen. Na een leuke dril kan de snoek op de kant gehaald worden en Kevin maakt nog even een foto als ik de snoek op de kant haal.


Hierna wordt de snoek ontdaan van het kunstaas en stopt het meetlint bij 74cm. Dan maakt Kevin nog even een foto van mij en de snoek.


Freek en ik maken na deze vangst nog wat grappen dat Kevin vandaag mee is om de foto's te nemen en dat hij toch niets vangt. Dan blijft het een tijdje stil, maar dan roept Freek ineens dat hij beet heeft. Op het moment dat we er heen willen lopen schiet de snoek echter helaas los, dus vissen we weer verder. Dan schiet er ineens een snoek onder wat vuil vandaan en pakt de boskabouter. Na een felle dril waarbij de snoek een aantal keer door de slip heengaat heb ik de snoek voor de kant. Helaas zit de dreg aan de verkeerde kant van de bek en ik wil de snoek draaien zodat ik deze in de kieuwgreep kan pakken. Op dat moment slaat het noodlot toe. De snoek spartelt en er raakt één dreg vast in de kant. Nu deze dreg vast zit heeft de snoek zich dus na 2x met de kop schudden kunnen bevrijden. Ik schat deze snoek tussen de 65 en 70cm, maar ik heb deze vis dus niet gevangen.

Dan steken we de sloot over en Kevin loopt aan de andere kant van de sloot en maakt een worp met de Westin TeezTail. Bij de eerste worp aan de overkant is het raak. Er heeft een mooie snoek zich op het kunstaas gestort en ook Kevin staat vandaag dus met een kromme hengel. Ik loop snel naar hem toe en pak de snoek uit het water.


En weer speelt Kevin de rol van fotograaf. Ik haal de dreg uit de bek van de snoek en ga ook maar even met de snoek van Kevin op de foto. Deze snoek is trouwens 72cm lang.


Hierna vissen we nog verder en gaan ook nog even naar wat andere stekken, maar we hebben helaas geen vis meer kunnen vangen. Ik heb er vandaag weer één bij kunnen schrijven, dus de teller staat op 98 snoeken.

Tot een volgend avontuur.....!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten