woensdag 7 november 2018

Tussendoortje met de vlieghengel

Het was vandaag weer eens tijd voor een tussendoortje. Even snel met de vliegenhengel een kleine 2 uur eropuit. Ik begin te vissen met koning Willem. De eigengebouwde streamer heeft in korte tijd een hoop vertrouwen opgebouwd namelijk.

Het blijft echter lang stil en na een tijdje zwemt er een snoek achter de streamer aan. Helaas kan ik deze niet triggeren tot een aanval. Wat verderop maak ik met mijn platvoeten weer eens teveel kabaal en ik zie nog net een snoek de kant uitschieten. Helaas, ook deze dus verjaagd. 

Als ik bovenop een brug sta en de streamer door de lucht laat vliegen het water in heb ik weer een volger. De snoek volgt de streamer en ik zie dat deze twijfelt. Als ik wat korte versnellingen in het binnenhalen van de streamer afwissel met het plotseling stilvallen van de streamer pakt de snoek heel voorzichtig de streamer. Ik twijfel geen seconde en zet de haak. Hangen!! 




Na een leuke dril klim ik over de railing van de brug en pak de snoek in de kieuwgreep. Even wat foto’s en onthaken maar. 







Na het onthaken even de vis opmeten en deze is precies 70cm, en mag nog één keer op de foto. 



Hierna gaat de vis weer terug het water in. En vis ik weer verder. Als ik in een kommetje koning Willem weer laat zwemmen wordt deze weer gegrepen. Ik sla aan en sla de streamer uit de bek van de snoek. Snel werp ik deze weer in het water en de streamer wordt totaal 4x gegrepen, maar ik weet deze snoek niet te haken. Vreemd want de streamerhaak is vlijmscherp. Ach, misschien was het de Houdini onder de snoeken. 

Dan blijft het even stil en uit het niets is er een snoekje van een cm of 30 die vol naast de haak grijpt. Grappig om te zien dat deze kleintjes gewoon een streamer pakken met een lengte van ongeveer 20cm. 

Hierna is het tijd om op te ruimen, het is tenslotte een tussendoortje. Dus, tot een volgend avontuur.....!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten