donderdag 10 mei 2018

Foei, foei, en nog eens foei

Het is nog gesloten tijd, maar ik moest echt even de gebonden streamers testen.

Te beginnen met de “disco streamer” 



Deze gaat mooi door het water en zinkt langzaam. Kortom, daar ga ik wel vis op vangen. Ik wissel na een paar worpen de “disco streamer” om voor de volgende. 

“Miss Piggy” is klaar om getest te worden. 



Ik vind de actie niet zo mooi. De zonkerstaart is naar mijn mening te kort afgeknipt. Maar op het moment dat ik de laatste worp maak en binnen strip klapt er een snoek op “miss Piggy”. De snoek schiet echter los, maar ook deze streamer is goedgekeurd. 

De volgende streamer die getest gaat worden is “Eppie”. 



Deze is te dik gebonden en er blijft dus veel lucht tussen al het haar zitten. Zoveel dat de streamer nauwelijks onder water komt. Deze moet thuis dus uitgedund en bijgeknipt worden. 

Door naar de volgende streamer dan maar. Het wordt het “draakje” dat aan de speld mag. 



Deze gaat schitterend door het water. De staart beweegt perfect door het water en ook de haren van de bucktail doen wat ze moeten doen. Bij de 3e testworp wordt de streamer gegrepen en ik was bijna vergeten hoe sterk een snoek kan zijn. De hengel gaat lekker krom en na een mooie dril pak ik de snoek in de kieuwgreep. Ik maak even een foto van de snoek met het draakje tussen de kaken. 



Het onthaken is een appeltje, eitje en ik tik de enkele haak los. Ik meet de snoek op en de eerste snoek op zelfgemaakt kunstaas is 65cm lang. 



Ik zet de snoek terug en de laatste streamer gaat aan de speld. Het is de “Indian Summer” die getest gaat worden. 



Dit is een flinke hap voor snoek aangezien deze wat uit de kluiten gewassen is. De streamer kan in ieder geval wel geworpen worden met de hengel en gaat goed en mooi door het water. Als de zon erop schijnt komt de flash in de staart goed tot zijn recht. 

Na een worp of 4 heb ik een volger, maar die wil niet bijten. Ligt het aan de grote van de streamer, of wil de snoek gewoon niet???

Ik wil het zeker weten en hang snel het draakje aan de speld. Weer volgt de snoek de streamer en weer bijt deze niet. Aangezien ik op een dressuurwater de streamers aan het testen ben, denk ik dat het toch een erg voorzichtige snoek is. Na de gesloten tijd deze streamer dus maar wat uitgebreider testen.

De streamers zijn dus (bijna) allemaal goedgekeurd. Nu maar wachten tot het gesloten seizoen voorbij is!

Tot een volgend avontuur.....!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten