zondag 27 mei 2018

En we zijn weer begonnen....

Gisteren is het roofvisseizoen 2018/2019 dan eindelijk weer begonnen. Het weer werkt echter niet mee, voor mooi is het eigenlijk te warm. Ik besluit dan ook om lekker vroeg uit de veren te gaan en alleen de vroege ochtend achter de snoek aan te gaan.


Enige tijd later kom ik aan op de stek, waar Erik al aanwezig is. Na een aantal worpen duikt er een snoek op mijn jerkbait. De vis is erg sterk, maar weet na een tijdje de haak te lossen. Erik en ik proberen het nog een tijdje en komen na ongeveer een kleine 1,5 uur weer op het beginpunt terug. Ik zeg dat we het nog heel even moeten proberen om die snoek van vanmorgen vroeg te vangen. Na een aantal worpen grijpt de snoek mijn kunstaas weer en sta ik weer met een kromme hengel. Dit keer weet ik de snoek wel te landen.


De snoek blijkt 93cm lang te zijn en gaf een mooi gevecht. Na de foto's gaat de snoek het water weer in en gaan Erik en ik naar een andere stek.

Daar aangekomen heb ik nog geen 3 worpen gemaakt of de shad van Westin, genaamd Ricky the Roach, wordt weer gegrepen. Na een korte dril haal ik de snoek op de kant. Deze vis blijkt 49cm te zijn en na de foto gaat ook deze vis meteen het water weer in.


Hierna vissen we nog een uurtje door, maar de temperatuur loopt dan snel op en we besluiten dat het voldoende is geweest voor vandaag.

Eenmaal thuis was de planning dat we richting het zwembad zouden gaan, maar het weer is toch wat anders dan voorspelt. Uiteindelijk dus in de tuin maar aan het binden geweest. Ik heb een hele kleine streamer gebonden voor als ik eens een keer op baars zou willen vissen en de andere is weer een lekkere bonte streamer geworden.


Tja, en nu volgende week maar eerst een even testen of ze ook echt doen wat ik in gedachten heb.

Tot een volgend avontuur.....!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten