vrijdag 23 februari 2018

Zoeken naar een open plek

Vorst, de nachtmerrie van elke visser.....

Het vriest al een tijdje en volgens de weerberichten blijft dat nog wel even zo. De weermannen en vrouwen hebben het komende week over een ijslaag van 10cm op veel plaatsen. 

Vandaag had ik weer BHV-cursus en traditiegetrouw ga ik daarna altijd nog even een half uurtje vissen. Vandaag was dit eigenlijk niet de bedoeling vanwege al het ijs op het water. Maar ik kon het toch niet laten om even een woonwijk in te duiken om naar wat open plekken te zoeken. Ik zie wat open stukken en zelfs een sloot waar helemaal nog geen ijs op ligt. Ik besluit het daar maar te gaan proberen. Na heel wat worpen zie ik een ijsvogel vliegen. Nou is het geval dat wanneer ik zo’n vogel zie vliegen ik geen vis meer vang, maar ik vis toch gewoon door. 

Als ik de shad omwissel naar een roze plug is het binnen een aantal worpen raak. Ik zie de snoek in het heldere water zo over de plug heen schuiven. Een erg mooi gezicht weer en de dril mag er ook zijn. De snoek is behoorlijk sterk ondanks zijn lengte. Uiteindelijk ligt deze voor de kant en haal ik deze uit het water. Ik onthaak de snoek en het meetlint geeft 57cm aan. Even een foto en de snoek mag het koude water weer in. 



Hierna is het tijd om richting de auto te lopen en ik hoop dat de weerberichten niet kloppen. 

Tot een volgend avontuur.....!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten