vrijdag 2 februari 2018

Vergeten kunstaas.

Gisteren weer eens een korte sessie gedaan. Die korte sessies kunnen mooie vissen opleveren, maar ik gebruik deze ook om bepaalde stek kennis op te doen. Zo heb ik vorig jaar een stek ontdekt waar ik toen erg goed ving. Van de een op de andere dag was dat voorbij. Ik ga er vanuit dat de snoek weer terugkeert voor de paai, de vraag is alleen wanneer.

Dus vandaag maar eens kijken of ze er al zwemmen. Op de stek aangekomen staat het water erg laag en dat is niet gunstig. Het blijkt dat de snoek er nog niet zwemt, of totaal geen zin heeft om te bijten. Na een hele tijd werpen besluit ik om het bijltje erbij neer te gooien en verkas naar een andere stek.

Daar aangekomen hang ik de spigg aan de speld en begin te werpen. Na heel wat worpen schiet er een snoek uit de kant en grijpt de spigg. Ik sla aan en na een leuke dril komt er een snoek van 65cm uit het water. De vis mag natuurlijk nog even op de foto en mag daarna het water weer in.



Hierna blijft het ook hier stil en ik rij richting de laatste stek. Het is ten slotte maar een korte sessie.
Daar aangekomen duik ik eens in mijn tacklebox en besluit om eens met de tubefly te gaan vissen. Deze raak ik eigenlijk nooit aan en was tot vorige week dan ook “vergeten” dat ik deze nog had hangen. Ik haal deze door het water en het geeft meteen vertrouwen, al heb ik er nog nooit iets op gevangen. Ineens is er voor de kant een snoek die op de tubefly duikt. Helaas schiet deze vrijwel direct los. Ik maak nog een aantal worpen en laat de tubefly tergend langzaam nog een aantal keer over de plek dwarrelen. Uit het niets is de aanval er weer, maar weer schiet de snoek los. Ik bekijk de tubefly eens goed maar de dreg is vlijmscherp. Het kan botte pech zijn, maar ik besluit om deze thuis aan te passen en de dreg meer naar voren te gaan plaatsen. Dus ga ik maar eens van kunstaas wisselen.

De soft 4play mag aan de speld. Ook zo’n stuk kunstaas wat ik al in geen tijden meer heb aangeraakt. Na een aantal worpen is er een enorme beuk op het kunstaas. Ik sla aan en na wat spartelen komt de snoek boven water. Wat een moddervette snoek zeg. Deze gaat zeker over de meter heen. Ineens leer ik ook dat de soft 4play kan vliegen. De haak schiet los en het kunstaas komt met een behoorlijke gang het water uit. Ik roep nog het een en ander, maar dat zal ik maar niet herhalen. Man, man, man, wat is dat balen zeg. Maar goed dat hoort er nou eenmaal bij.

Ik heb de laatste 2 snoeken dus niet kunnen vangen, maar dat "vergeten" kunstaas zal weer wat vaker aan de speld komen te hangen!

Hierna gebeurt er eigenlijk niets noemenswaardig meer dus zeg ik maar;

Tot een volgend avontuur.....!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten