vrijdag 5 januari 2018

terugblik 2017

Normaal zijn alle terugblikken van het jaar in december, maar zo eigenwijs als ik ben doe ik het altijd pas in januari. De mooiste vangst kan namelijk ook altijd pas op 31 december bijten in je kunstaas, en deze moet er dan natuurlijk wel bij zitten. Vandaar dan ook nu mijn terugblik op 2017!

Ik viste eigenlijk altijd allerlei soorten hard kunstaas, maar met rubber eigenlijk bijna nooit. Dat kwam mede door de loodkoppen die je dan op de shads moest monteren en ik vind persoonlijk dat deze in het ondiepere water altijd wat te diep lopen. Tot ik in het begin van het jaar tegen de shallow screw aanliep. Dat is een takel welke je aan de onderkant van de shad kan monteren met behulp van een schroefoog en deze kan je dus onverzwaard vissen. Dus na enige twijfel toch maar aangeschaft om het eens te proberen, en.........een rubber fetisj is geboren.

Hieronder nog een paar foto's van een aantal mooie vangsten op het rubber.




Begin van het jaar 2017 kwam koning winter ook nog even om de hoek kijken en helaas hoort daar dan ook ijs bij.........


Gelukkig viel het met de vorst wel mee, hoewel ik elke laag ijs op het water te veel vind. Ook is er nog wat sneeuw gevallen wat dan wel weer wat mooie plaatjes oplevert.


En het hoogtepunt van het jaar is natuurlijk het schitterende cadeau van mijn ouders, de handgebouwde traditional hengel.





Met deze hengel is het vissen echt een genot, maar dat hebben de trouwe lezers vast al eens ergens in mijn blog kunnen lezen. De eerste vangst met een nieuwe hengel is natuurlijk altijd bijzonder en hiervan dus ook nog even de foto.


Was echt heerlijk snoekweer zoals jullie kunnen zien ;-)

Ook heb ik in 2017 mijn dagrecord mogen verbreken met 9 snoeken in een middagje tijd. Ik had echt nog nooit zoiets meegemaakt en heb die dag dan ook volop genoten in de polder. De grootste snoek die dag was dan ook nummer 9 die dag en een kers op de taart van deze toch al zo geslaagde dag.


Ook heb ik in 2017 weer nieuwe stekken ontdekt waar de nodige mooie vissen gevangen zijn. Deze stekken zet ik echter niet al te duidelijk op de foto. Ik heb er natuurlijk geen trek in dat we straks met 10 man op dezelfde stek aan het vissen zijn......

Net na de gesloten tijd heb ik de enige metersnoek in 2017 gevangen op een kikkerimitatie. Deze trok ik langs wat waterplanten en na een schitterende dril waarbij de snoek de hengel flink krom trok kwam deze vis van 104 centimeter uit het water.



Ook heb ik mijn nieuwe record baars gevangen in een woonwijk. Deze baars kon de pikefighter niet aan zich voorbij laten gaan en was 44cm groot.


Verder was het een jaar zoals alle anderen, met soms mooi en soms minder mooi weer. De meest slechte dag om te vissen was echter wel met Kevin en Freek. Volop in de sneeuw wist ik nog wel 2 snoeken te vangen, maar het was deze dag flink afzien.



Ook ben ik traditiegetrouw weer op een verkeerde manier met het water in aanraking gekomen in 2017.


Ook waren er weer volop toeschouwers tijdens het vissen, waarbij er sommige wel erg/te dichtbij kwamen.



Verder was het een normaal jaar met mooie vangsten en hoop ik dat 2018 net zoveel of zelfs meer vangsten brengt.

tot een volgend avontuur....!!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten