zondag 7 januari 2018

Schijtzooi !!!

Vanmorgen vroeg de spullen gepakt en richting de waterkant gereden. Ik maakte een gok met de stekkeuze, aangezien het voor deze stek misschien nog te vroeg is qua datum. Op deze stek aangekomen hebben ze de gaten in het onverharde pad opgevuld. Dat is mooi denk ik nog, maar als ik een paar honderd meter het pad over ben voel ik de auto wegzakken. Ik voel de auto glibberen over wat later klei blijkt te zijn. Aan het eind van het pad is een klein stukje om te keren, maar ik wil de auto rijdend houden. Ik ben namelijk bang dat als ik eenmaal stil sta ik niet meer wegkom. Gelukkig kan ik de auto draaien en zoek een verhard stuk om te parkeren. Als ik uitstap voelt het behoorlijk koud aan en zet mijn muts dan ook op. Zo, er kan gevist worden.

De gok pakt niet goed uit, want na 1,5 uur besluit ik om het bijltje erbij neer te gooien op deze stek. Ik loop naar de auto en ga de uitdaging met de onverharde weg weer aan. Ik had er eigenlijk een foto van moeten maken. Ik denk dat ik nog slaap in mijn ogen had toen ik vanmorgen vroeg het pad opging. Zoals ik nu naar het pad kijk zou ik er nooit oprijden, maar het is uiteindelijk goed uitgepakt. Al moet de auto wel door de wasstraat.

Op de andere stek aangekomen blijft het ook lang stil en merk ik dat er nog steeds veel waterplanten in het water aanwezig zijn. Na wat wisselingen mag de Svartzonker jerkbait weer aan de speld. Deze jerkbait met de naam Ticsaren heeft in korte tijd veel vertrouwen gewonnen en komt dus ook vaker aan de speld. Na heel wat worpen is er een volger van een centimeter of 50. Deze heeft echter geen zin om te bijten. Ik loop door en jerk de bait over een plantenbed heen. Als de jerkbait voorbij het plantenbed is komt de aanval op de bait. De snoek grijpt deze en ik kan aan de bak. Na een leuke dril pak ik de snoek in de kieuwgreep uit het water. Ik haal de haken los en het meetlint kan ik uitrollen tot 73cm. En daarna wordt er natuurlijk een foto gemaakt.



Hierna blijft het weer lang stil en ik besluit om richting huis te gaan. Onderweg rij ik nog langs een watertje waar ik al een tijd niet meer heb gevist. Ik besluit om het er toch nog even te gaan proberen. Bij de 2e worp stormt er een snoek uit de kant en pakt de jerkbait. Deze snoek had hele slechte plannen met de jerkbait, want hij heeft hem echt goed gegrepen. Na een mooi gevecht pak ik de snoek uit het water en onthaak deze. Het meetlint geeft aan dat deze vis 74cm is en mag even op de foto. Er staat een oudere man op de fiets te kijken en deze wil wel even een foto maken.



Ik zet de vis terug en werp nog een aantal keer de jerkbait in het water. Ineens krijg ik me toch een strontlucht in mijn neus. Ik weet dat er op deze stek behoorlijk wat hondenstront ligt en denk dat ik daarin gestaan heb. Als ik kijk zie ik dat ik waarschijnlijk bij het terugzetten van de snoek met de bovenkant van mijn laars in de stront heb gezeten. Aangezien het toch tijd is om op te ruimen loop ik naar de auto en maak het al kokhalzend schoon.



Gelukkig toch nog 2 snoeken kunnen verleiden vandaag.

Tot een volgend avontuur.....!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten