donderdag 4 januari 2018

Een bescheiden begin van 2018

Vandaag was er een mogelijkheid om even tussendoor te gaan vissen dus, zo gezegd, is zo gedaan natuurlijk. Op de eerste stek aangekomen begin ik met Ricky the Roach en na wat worpen is er een klein snoekje die de shad grijpt. Ik sla aan, maar de snoek blijft niet hangen. Ik werp de shad weer in het water en de snoek volgt de shad. Helaas kan ik deze snoek niet overhalen om nog een keer te bijten.

Hierna blijft het stil, maar dan is er ineens weer een snoek die de shad blijft volgen. Ik maak wat ongecontroleerde bewegingen met de shad en de snoek slaat toe. Dit alles speelt zich voor mijn voeten af en is zoals je kunt bedenken een mooi en spannend gezicht. Jammer genoeg sla ik waarschijnlijk te snel aan en sla ik de hele handel uit de bek van de snoek. Deze schrikt zich het leplazarus en schiet er vandoor.

Na een tijdje wissel ik Ricky om voor een Pig shad jr en vis daarmee verder. Als ik deze onder een brug gooi zie ik er een snoek op klappen, maar ook deze schiet na een aantal tellen los. Ik ben even klaar met de shads en hang er een jerkbait aan. Het blijft echter stil en ik besluit om te verkassen.

Op een andere stek aangekomen begin ik met een swimbait en zie vlak voor de kant een snoek staan. Ik haal de swimbait wel een keer of 10 langs zijn bek, maar de snoek heeft geen trek. Ik schat deze rond de 60cm. Ik denk nog even dat ik de eerste sessie van 2018 zonder vangst af moet sluiten, maar ik heb nog even.  Wat verderop wordt de swimbait tot voor de kant gevolgd door een flinke snoek die zeker ergens in de 90cm is.  Jammer genoeg weet ik ook deze snoek niet te overtuigen om de swimbait aan te vallen. Bij de volgende worp is de snoek al weer verdwenen, dus helaas.

Ik besluit om maar weer eens te gaan wisselen en ik hoop dat de snoeken een wat sneller geviste jerkbait niet kunnen weerstaan. Als ik bij een punt kom waar ik nog nooit wat heb gevangen gooi ik de jerkbait in het water. Hier moet gewoon snoek zwemmen, al heb ik ze er nog niet gevangen. Ik geef 3 tikken met de hengel en er schiet een snoek op de jerkbait. Helaas schiet ook hier de dreg los, dus sta nog steeds met lege handen. Een aantal worpen later is er dan toch een snoekje die me van de 0 afhaalt. Deze kon de jerkbait niet weerstaan en heeft deze tussen de kaken gepakt. Het is maar een klein beestje dus van een echte dril kan je niet spreken. Ik haal de snoek op de kant en deze blijkt 42cm lang te zijn. Even op de foto en zwemmen maar weer.




Wat verderop krijg ik me toch een snoeiharde aanbeet, niet normaal zo hard was deze. Ik zag een schim en meteen een klap op het kunstaas. Wonder boven wonder haak ik de vis niet, maar de snoek laat zich helaas ook niet meer zien. Wat verderop is er een kleine held die nummer 2 van de dag wordt. Deze kan ik echter zo binnendraaien en als deze op de kant is maak ik even een foto. Deze zoetwaterwolf is 37cm groot.




Ik moet aan de terugweg beginnen want de tijd zit er eigenlijk al weer op. Op de terugweg maak ik natuurlijk nog wat worpen en dat levert me de grootste van de dag op. Onderstaande snoek was 58cm lang.



Qua lengte ben ik het jaar 2018 dus bescheiden begonnen.

Tot een volgend avontuur.....!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten