dinsdag 26 december 2017

Merry Christmas!

Vandaag is het 2e kerstdag en zou er eigenlijk niet gevist worden, maar het gekregen kunstaas blijft maar gillen dat het wil zwemmen. Evelyn vind het niet erg als ik even snel een uurtje naar de waterkant ga om het nieuwe kunstaas uit te proberen.

Ik kies voor een stek dicht bij huis, zo hou ik dus veel netto vistijd over. Ik vis het eerste stuk af met de line thru trout, maar het blijft stil. Als het water verderop een stuk troebeler wordt wissel ik deze om voor de spigg. Hier zit een lekkere luide ratel in namelijk. Ook nu blijft het stil. Als ik de plug in een hoekje met vuil gooi en binnendraai denk ik dat ik de plug in een tak vastdraai. Als ik een ruk geef om los te komen ontploft het water en blijkt het geen tak maar een snoek te zijn. De sterke vis geeft flink wat weerstand maar als ik de snoek voor de kant heb zie ik dat deze echt nog maar met een velletje vastzit. Ik grijp de snoek bij de eerste kans vast en haal deze uit het water. Onthaken gaat lekker makkelijk en na het opmeten blijkt de snoek 80cm te zijn. Snel even op de foto en de snoek mag weer naar zijn kerstmaal toe.



Hierna wissel ik de plug om naar het andere kerstcadeau. Een mooie jerkbait van Svartzonker. Als ik deze na een tijdje langzaam langs het riet tik zie ik een snoek tussen het riet uit schieten en de jerkbait  grijpen. Blijft toch een schitterend gezicht zo’n aanbeet. Voor de mensen die het nog nooit gezien hebben, zoek het maar eens op YouTube op. Na een leuke dril moet ik aan een afdaling beginnen om de snoek te kunnen pakken. Als ik de vis op de kant heb maak ik even een foto.



Hierna haal ik de haak los en na het bekende riedeltje blijkt de vis 62cm lang te zijn en ziet er zo uit.



Hierna is het tijd om richting huis te gaan, kerst hoor je ten slotte met je geliefden te vieren.
Tot een volgend avontuur.....!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten