zondag 3 december 2017

Hengelsport en botenbeurs 2017

De grootste hengelsportbeurs van Nederland staat weer op het programma en ik zou eigenlijk op zaterdag gaan. Nou wil het zo zijn dat ik een clinic gewonnen heb via Beet/Rovers. Deze clinic wordt gegeven door Sander Paans van het merk Rozemeijer. De clinic gaat over roofvisonderlijnen, en deze is dus op zondagochtend. Dus de planning maar wat omgooien en aangezien dat voor mij een dagelijkse bezigheid is, is dat dus zo geregeld.



Later in de week spreek ik met Ferry af om samen naar de beurs te gaan en zo stonden we vandaag om 10:00 bij de jaarbeurs. Het was al gezellig druk zullen we maar zeggen.



We lopen wat over de beurs en bij de stand van Hardy staat Ton Temming. We maken even een praatje en na een tijdje lopen we verder over de beurs. Als ik bij de stand van BFT aankom, begint het kunstaas me te roepen dat ze met me mee naar huis willen. Uiteindelijk koop ik een spigg en een jerkbait van Svartzonker.




We lopen weer verder en voelen ons als kinderen in een snoepwinkel. We kijken bij elk kunstaas dat we tegenkomen. Er zit veel kunstaas bij wat we allebei al in ons bezit hebben, maar een roofvisser kan nooit genoeg kunstaas hebben ;-)

We drinken even een kop koffie en dan is het tijd om richting de clinic te gaan. Daar aangekomen blijkt er een winnaar niet op te komen dagen en Ferry kan dus plaatsnemen bij de clinic. Sander Paans legt ons veel uit over de onderlijnen, en leert ons een voor mij nieuwe manier om deze te maken. Het was een leerzame clinic en na afloop krijgen we allemaal een goodiebag van Rozemeijer. Hierin zit alles wat je nodig hebt om zelf onderlijnen te kunnen maken. Hartelijk dank Beet/Rovers, Rozemeijer en natuurlijk Sander Paans!



Hierna lopen we verder op de beurs en staan we nog even bij de waterbak van Westin te kijken. Hierin wordt het kunstaas gedemonstreerd. Robert Paul legt ons duidelijk uit wat de meerwaarde van een bepaald kunstaas is en beantwoord al onze vragen. Ferry besluit om op deze stand nog een mooie spinnerbait aan te schaffen.

Als we verder lopen zie ik een savage gear line thru 4D hangen, en Ferry heeft op deze swimbait afgelopen keer 2 snoeken gevangen en de swimbait heeft een mooie actie. Ik besluit dan ook om deze te kopen.



Ferry moet kort daarna richting huis aangezien er bezoek van sinterklaas komt bij hem. Ik loop nog even mee richting de uitgang en loop dan even bij de AUHV langs. Daar staat Remco en we kletsen even wat bij. Na het gesprek loop ik even langs bij the Dutch fishing and outdoor. Ik klets even bij met Hanno en hij heeft voor zijn bedrijf een nieuw concept. Je kan hem inhuren als je een keer met een visgids de polder in wilt, maar hij biedt ook visreizen aan binnen Europa. Het nieuwe concept heet; Pike on a Bike.



Deze fiets kan je huren en deze kan je compleet huren met koffie, soep, enz. Je kan er ook nog een overnachting bijnemen met ontbijt. Voor meer informatie kan je een kijkje nemen op zijn website.

Terwijl ik met Hanno aan het kletsen ben komen Dennis en Remco ook nog even de stand op lopen en we halen nog even wat oude koeien uit de sloot. Hierna loop ik nog een rondje over de beurs en ik wordt bij de waterbak van Westin nog steeds geroepen door al dat kunstaas wat er hangt. Luc Coppens is bezig met de demonstraties en de nieuwe swimbait gaat toch wel heel mooi door het water heen.




Uiteindelijk besluit ik om de swimbait ook maar mee te nemen.



Hierna loop ik nog over de beurs en maak wat foto’s van de stands en boten.






Als ik richting de uitgang loop koop ik nog wat klein materiaal en een shad van Gunki kon ik ook niet laten liggen. Hetgeen ik naar de beurs voor ben gekomen, namelijk een nieuwe zonnebril, heb ik niet kunnen vinden. Deze moet ik komende week dus maar ergens anders aanschaffen.

Het was weer een geslaagde beurs en tot volgend jaar!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten