woensdag 1 november 2017

Kleine snoek heeft grote honger.

Vandaag was er plotseling weer een kans om het kunstaas nat te maken, dus deze kans dan ook met 2 handen aangepakt. Bij de stek aangekomen begin ik met een jerkbait, en na een tijd lang geworpen te hebben begin ik te wisselen met kunstaas. Ook na de nodige wissels met kunstaas blijft het stil, doodstil. Ik maak worp na worp en denk ondertussen aan die ene aanbeet van die metersnoek die elk moment op het kunstaas kan klappen. Jammer genoeg gebeurt dit niet en na heel wat worpen vertrek ik naar een andere stek.

Daar aangekomen besluit ik om de pikefighter aan de speld te hangen. Weer blijft het lang stil en even denk ik dat de snoeken op vakantie zijn. Gelukkig na is er na een tijdje een volger achter de plug  en weet ik op dat moment in ieder geval dat er nog leven in het water aanwezig is. Jammer genoeg wil de snoek niet bijten. Maar ik geef niet op en vis verder, en na een tijdje schiet er een snoek achter de plug aan. Ik kan alles goed zien in het heldere water en zie de vis dan ook vol over de plug schuiven. Ik sla aan en ondanks dat het geen hele grote snoek is denk ik dat het de Max Verstappen van de roofvissen is. Deze snoek scheert door het water en ook het bochtenwerk mag er zijn. Uiteindelijk kom ik toch als winnaar uit de bus en haal de vis de kant op. Ik onthaak de snoek en hoor ineens geklop. Ik kijk op en zie 2 meisjes bij het raam staan die de vis willen bewonderen. Ik laat de snoek even zien en ga verder met de gang van zaken. De snoek blijkt precies 70cm te zijn en gaat natuurlijk even op de foto.


Ik heb de goede kant van de snoek gefotografeerd, aangezien de andere kant er zo uitzag.


Zoals je kan zien zit er een groot smerig gat in de snoek. De oorzaak hiervan zal misschien een aalscholver geweest zijn, maar het kan natuurlijk van alles zijn geweest. Ik zet de snoek terug en loop verder. Na een paar meter is het weer raak en heeft een klein snoekje de pikefighter te grazen genomen. Na een kort gevecht pak ik de snoek en maak even een foto. Deze kleine snoek had grote honger zo te zien.


Ik haal de haak uit de bek van de snoek en het meetlint kan ik uitschuiven tot 54 hele centimeter. De snoek gaat nog even op de gevoelige plaat en mag weer zwemmen.


Hierna kom ik op een stuk met veel planten en ik besluit om met een piglet shad te gaan vissen met een wierloze haak eraan. De shad wordt nog 2x gegrepen, maar ik weet de haak niet te zetten en de snoeken weten dus te ontkomen. Het waren weer een paar leuke uurtjes!

Tot een volgend avontuur.....!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten