zondag 19 november 2017

De buit wordt eerlijk verdeeld.

Vandaag met Ferry afgesproken om eens een keer de polder in te gaan om wat snoeken te vangen. We beginnen dan ook vol goede moed en na wat worpen schiet er een snoek vol uit het water net naast mijn kunstaas. Bij de volgende worp is er nog een kolk, maar dan blijft het stil. We proberen het beide nog, maar de snoek laat zich niet meer zien.

Dan is het wat verderop toch raak. Een klein dapper snoekje kan mijn savage gear jerkster niet weerstaan en duikt op de jerkbait. Deze kleine dappere dodo ligt snel uitgedrild voor de kant en ik pak deze in de nek. Snel een foto, onthaken en opmeten. Onderstaande snoek was 35 hele centimeter.


Ik zet de snoek terug en na een tijdje is het aan de andere kant van de weg raak. Ik zie de snoek achter de jerkbait opduiken, even twijfelen, en dan is er de aanval op de jerkbait. Ik sla aan en na een leuke dril kan Ferry het schepnet onder de snoek schuiven. Na het onthaken blijkt de snoek 70cm te zijn en zet Ferry deze even op de foto.



Na het terugzetten is Ferry aan de beurt om een snoek te vangen. Na een tijdje lost hij een flinke snoek, maar gelukkig pakt deze vis zijn kunstaas alsnog en staat ook hij met een kromme hengel. Na een leuke dril is het mijn beurt om de snoek uit het water te scheppen. Het is een dikke snoek en na het opmeten zal het ook de grootste van de dag zijn met 86cm.



Na het terugzetten blijft het even stil, maar dan kan een snoek de savage gear line thru van Ferry niet aan zich voorbij laten gaan en zet deze tot stilstand in het water. Als Ferry aanslaat stormt de snoek zijn kant op maar na een leuke dril komt deze snoek ook op de kant. Ik maak even een foto als Ferry bezig is met het onthaken.



Als de haak los is hou ik het meetlint erbij, en deze vis blijkt 67cm lang te zijn, en mag ook nog even op de foto.



We komen nu bij een stuk waar het iets dieper is, dus besluit ik de big S aan de speld te hangen. Na een aantal worpen blijkt dit een goed besluit te zijn. Een snoek heeft zich vergrepen aan de plug en nummer 3 voor mij blijkt 56cm te zijn.



Hierna is er een snoek die ik tot 2x mis en zich daarna niet meer laat zien. Ik zeg tegen Ferry dat hij zijn strike pro wolf tail er eens langs moet halen en bij zijn eerste worp pakt de snoek deze wel. Ik schep de snoek voor hem uit het water en zoals alle snoeken die vandaag in zijn net geweest zijn rolt deze zich ook helemaal vast. Gelukkig heeft Ferry een net van rubber en krijgen we de snoek er makkelijk weer uit. Na het onthaken en opmeten blijkt deze zoetwaterwolf 62cm te zijn.



Als we weer verder lopen begint het toch wel even flink te regenen, maar we worden getrakteerd op een mooie regenboog wat de regen enigszins verzacht. Ondertussen wissel ik wat met mijn kunstaas als Ferry zijn wolftail het water in werpt. Hij geeft zijn molen nog geen 3 slagen of de wolftail wordt volledig opgeslokt. Gelukkig! roept Ferry. Nou ben ik aan deze kant van de weg ook van de 0 af. Hij had de andere vissen namelijk allemaal aan dezelfde kant van de weg gevangen. Na de dril komt de snoek op de kant en dan pas zien we dat het kunstaas volledig is opgeslokt. Gelukkig gaat het onthaken erg makkelijk en na het opmeten blijkt deze vis 72cm te zijn en mag deze ook nog even op de foto.



Hierna lopen we verder en ik ben ondertussen gewisseld naar de kleine piglet shad. Na wat worpen is er een schim en wordt de shad te grazen genomen. Na wat getouwtrek en gespartel komt de snoek boven en kan Ferry hem scheppen. De snoek heeft de shad zo te pakken genomen dat beide dreggen aan beide kanten van de kieuwen zitten. Dus de kieuwgreep is geen optie. Eerst de ene kant dan maar loshalen en overpakken in de kieuwgreep kan dan wel. Na het onthaakwerk kan Ferry de snoek opmeten en mag deze ook nog op de foto. De snoek was trouwens 53cm.



Hierna vissen we nog verder en op een gegeven moment besluiten we om terug richting de auto te gaan. Op de terugweg proberen we ons zo goed mogelijk te herinneren waar we de missers en/of lossers hadden en werpen we deze plek nogmaals uit. Als we bij zo’n plek aankomen werp ik de jerkbait in en tik deze binnen. Uit het niets is daar de aanbeet, maar zo snel als deze snoek het kunstaas pakt, laat deze het ook weer los. Ik ben dus te laat met aanslaan en de snoek lacht ons onder water uit en laat zich niet meer zien.

We komen bij de auto aan en besluiten dat het genoeg is geweest. Het was een lekker dagje en de snoeken zijn vandaag keurig verdeeld qua aantallen. Totaal hebben we er 8 mogen vangen vandaag met een totale lengte van 501cm.

Tot een volgend avontuur.....!!




Geen opmerkingen:

Een reactie posten