donderdag 19 oktober 2017

Ik weet waar je huis woont

In de vorige blog had geschreven dat ik een snoek gemist had welke de pikefighter helemaal had opgeslokt. Vandaag stond er een revanche op de agenda.

In alle vroegte heb ik even tijd om snel naar de plek te rijden waar ik de snoek gemist heb. Ik hang mijn nieuwe swimbait aan de speld, de Rozemeijer little temptation in de kleur “pike”. Om bij de betreffende plek te komen moet ik eerst langs een andere sloot lopen en ja, als je daar toch loopt met een hengel in de hand moet je de sloot maar afvissen. Helaas krijg ik in deze sloot geen actie.

Dan kom ik aan op de stek van de misser. Ik weet precies waar hij woont en maak even een foto van de plek waar de snoek moet liggen.


Ik werp behoorlijk vaak aan alle kanten van de planten, maar er is geen teken van leven. Waarschijnlijk is de snoek toch terug van weggeweest, want als ik de swimbait 2 meter naast de planten werp wordt deze gegrepen. Na een leuke dril, waarbij de snoek nog een aantal keer uit het water springt, ligt de snoek moegestreden voor de kant. Ik maak even een foto voordat ik de snoek de kant ophaal.




Ik pak de snoek in de nek de kant op omdat de dreggen aan 2 kanten van de bek zitten. Ik haal er een los en pak de snoek over in de kieuwgreep. Het meetlint geeft 83cm aan en ik had de snoek vorige week dus te groot ingeschat. Zie deze blog.

Natuurlijk heb ik ook een foto van de snoek gemaakt.



Ik zet de snoek terug en deze blijft rustig voor de kant liggen. Ik blijf even kijken en de vis gaat er met een klap op het water vandoor. Zo dat is pas revanche nemen!

Ik loop verder en besluit de sloot hierachter ook maar even mee te pakken. Na een aantal worpen zwemt er een snoek achter de swimbait aan van een geschatte 80 à 85cm. De snoek komt tot 2x toe de swimbait bekijken, maar vind hem waarschijnlijk te mooi om in te bijten.

Dan de weg maar weer oversteken omdat daar nog meer sloten liggen. Ik verwissel de little temptation na een tijdje om voor de big S. Na wat worpen wordt deze bruut gegrepen, maar de snoek blijft niet hangen. Ik kijk de plug even na en merk met mijn stomme hoofd dat er een aantal haken op de dreg niet al te scherp meer zijn. Ik wissel de big S dan ook meteen voor de soft 4play.

Wat verderop kom ik met de 4play in wat planten terecht en als ik wat kleine tikjes geef om deze te lossen duikt er een snoek op de 4play. Helaas sla ik de bait uit de bek van de snoek, en zoals je kunt raden, de snoek laat zich niet meer zien.

Na een tijdje wissel ik de soft 4play voor een Timber Tiger en maak wat worpen. Als ik op een gegeven moment de plug uit het water til is er eigenlijk op hetzelfde moment een kolk en klap op het water waar zojuist de plug nog lag. Gloeiende, gloeiende dat gaat lekker zo.....

Ik besluit om te gaan verkassen van stek en loop richting de auto. Bij de andere stek aangekomen zie ik dat het water hier erg troebel is, maar dat mag de pret niet drukken. De Timber Tiger gaat met een luide rammel door het water, dus als de hongerige snoeken de plug niet zien dan horen ze hem wel. Na heel wat worpen krijg ik een aanbeet en kort daarna zie ik dat de baars er ook niet vanaf kan blijven. Na een korte dril pak ik de baars en onthaak deze. Het meetlint geeft aan dat deze baars 36cm is en natuurlijk mag ook deze vis op de foto.




Ik zet de baars terug en vis nog even door, maar krijg hierna geen enkele actie meer. Behalve dan een wielrenner die in het voorbij fietsen nog even "polizei" roept. Dacht zeker dat ik een Pool was zonder visvergunning ofzo??

Tot een volgend avontuur.....!!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten