zaterdag 15 juli 2017

Dubbel of niks......

Ik wil deze nieuwe blog beginnen met het bedanken van Ton Temming van Traditional Hengelsport voor de gesponsorde kleding. Het ziet er super uit en zit heerlijk, nogmaals heel erg bedankt!!!

2 weken geleden ben ik ook even een paar uurtjes op pad geweest, maar het was geen vetpot. Eerst schoot er een flinke snoek welke ik tussen de 90 en de 100cm schat. Hieronder de foto van het kunstaas na de losser. 


Zoals je ziet zitten er voldoende planten op deze stek. Daarna had ik een leuk gevecht met een 70-er maar vlak voordat ik deze in de kieuw kon pakken schoot ook deze los. Hoewel de stek er goed uitzag was het erg stil deze dag. 


Uiteindelijk weet ik toch nog een snoekje van 43cm te vangen op een jerkbait. 


Vandaag stond er weer een aantal uren vissen op de planning. En ik begon in de polder. 




Hier moet toch snoek te vinden zijn zou je denken.......

Ik vis een behoorlijk eind de wetering af, maar er is geen enkel teken van leven in het water. Als ik na een aantal kilometer bij een stuk aankom waar geen brug over de zijsloot is kan ik 2 dingen doen.

1. Ik kan teruglopen 
2. Ik ga heel voorzichtig door de ondiepe sloot heen. 

Ik ga voor de 2e optie en stap voorzichtig de sloot in. Aan het begin is het maar 10cm diep. De 2e stap komt het water tot halverwege mijn laars, dus de 3e stap wordt kritisch. Dat is namelijk halverwege de sloot en daar zal deze wel op zijn diepst zijn. Nog een heel voorzichtig stapje en ook dat gaat goed. De volgende stap voel ik mijn been wegzakken en niet zo'n klein beetje ook. Ik kan je vertellen dat het water zo plotseling koud aanvoelt. Snel klauter ik de sloot uit en kiep mijn laars leeg en wring mijn sol uit. 


Na zo'n 3 uurtjes in de polder ga ik zonder aanbeet weer weg. Ik besluit op de terugweg nog even langs een woonwijk te rijden maar daar aangekomen liggen de sloten bezaaid met waterplanten. Ik doe een kikker aan de speld en begin met werpen. Na een aantal worpen wordt de kikker gegrepen maar deze blijft helaas niet hangen. 

Dat was dan ook de enige actie die ik over de hele dag gehad heb. Op de vraag dubbel of niks kan ik dus zeggen dat het vandaag niks was. Ik heb hierbij dan ook de eerste blank van 2017 te pakken. 

Tot een volgend avontuur.....!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten