maandag 31 juli 2017

Vakantiesnoeken

Vandaag de 1e dag van mijn vakantie en die ga ik vissend beginnen. We gaan eind van de week pas naar Turkije en vandaag had ik even tijd om te vissen. 

Ik besluit om meteen richting de polder te gaan en daar aangekomen begin ik met klein kunstaas te gooien. De fat izzy mag aan de speld en na wat worpen is er een snoek van een centimeter of 20 die deze wil pakken, maar de snoek blijft niet hangen. Ik denk even, het zal toch niet zo'n dag als gisteren worden.......

Na een tijdje wissel ik naar een timber tiger in de blauwe kleur en maak wat worpen. Als ik bovenop een bruggetje sta en inwerp zijn er kort daarna de bekende tikken op het kunstaas. Ik sla aan en de snoek vecht voor wat deze waard is. Het is echter een klein exemplaar, dus de snoek is snel klaar. Ik pak deze in de kieuwgreep en haal deze uit het water. 

Ik pak de onthaaktang en haal de plug los. Ik meet de snoek op en deze blijkt 51cm te zijn. Nog even snel een foto en hij mag weer zwemmen. 


Hierna blijft het weer lang stil en ik maak maar een foto van een reclamebord. 


Hopelijk lusten de snoeken straks ook nog wat. 

Ik vis verder, maar na een kleine 4 kilometer de sloot en weg afgelopen te hebben begin ik aan de terugweg. Aangezien ik hier op steeds meer plekken onderstaand bord tegenkom. 


Ik maak nog even een foto van wat geiten en loop richting de auto om het nog even op een andere stek te gaan proberen. 



Daar aangekomen hang ik een jerkbait aan de speld en werp secuur de sloot af. Dan is er ineens een snoek die achter de jerkbait opduikt, maar niet wil bijten. Ik probeer het nog een paar keer maar besluit om snel van kunstaas te wisselen. Hopelijk trapt de snoek daar wel in. Jammer genoeg heeft de snoek het spel door of heeft gewoon geen honger en gaat dus niet tot een aanval over. 

Wat verderop is het dan wel raak. Vlak voor de kant wordt de 4play goed te grazen genomen en kan ik aan de bak. Dit is een sterke vis en het duurt even voordat deze zich overgeeft. Uiteindelijk ligt de snoek moegestreden voor de kant en pak ik deze. Ik maak even een foto zodat je kan zien hoe deze snoek de plug te pakken heeft genomen. 


Ik haal de plug los en het meetlint geeft 87cm aan. Ik zet alles snel klaar om een foto te maken en als ik op de zelfontspanner heb gedrukt verlies ik mijn evenwicht en donder naar achteren. 

Zoals je ziet is het een mooie actiefoto geworden. De snoek mag natuurlijk ook nog een keer goed op de foto ;-)


Hierna vis ik nog heel even door, maar er gebeurt niet veel meer. Uiteindelijk is het tijd om richting huis te gaan. 

Tot een volgend avontuur.....!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten