zaterdag 10 juni 2017

Na de verplichte zaken is het tijd voor ontspanning.

Vanmorgen moest ik eerst nog even werken, maar bij thuiskomt de hengel gepakt en richting waterkant gefietst. 

Daar aangekomen ligt er veel rotzooi in de sloot en drijft er op veel plekken een vieze drab. Aangezien ik met de fiets ben en ik maar 1,5 uur de tijd heb besluit ik om er maar het beste van te maken. Na wat worpen met de rapper zie ik een snoek achter de rapper aanzwemmen en zie de snoek een aanval op de rapper doen. In mijn enthousiasme sla ik weer eens te snel aan en ram de rapper uit de bek van de snoek. Jammer genoeg laat de snoek zich hierna niet meer zien. 

Ik loop verder en wissel naar een andere jerkbait. Als het een tijdje stil blijft wissel ik naar een pikefighter en begin aan de terugweg. Als ik op een brug sta wordt deze gegrepen en spartelt de snoek of zijn leven er vanaf hangt. Ik pak de vis uit het water en onthaak deze. Het meetlint maak ik nat tot 46cm en natuurlijk gaat deze snel op de foto. 


Ik zet de snoek terug en loop verder. Een eind verderop wordt de pikefighter weer gegrepen, maar deze kleine donder weet na een aantal sprongen de haak te lossen. Als ik verder loop zie ik een ringslang in het water en heb de slang nog net op de foto gekregen. 


Ik schat de slang toch al snel over de meter heen. Lekker laten zwemmen dacht ik zo.......

Wat verderop wordt de pikefighter weer gepakt, maar weer weet de snoek te ontsnappen. Het is echter tijd om huiswaarts te keren. 

Tot een volgend avontuur.....!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten