zaterdag 3 juni 2017

Een zwaar begin van het nieuwe seizoen.

Waarom nou op snoek en niet op karper vissen?

De snoek is in de Hollandse boerensloot wat de tijger in de jungle is. De absolute top van de voedselketen en een predator pur sang. Tel daar de explosieve en knijterharde aanbeten bij op en je hebt je antwoord!

Maar goed, meestal zijn de snoeken aan het begin van het seizoen erg hongerig van de paai en pakken ze alles wat langskomt. Hoe anders is dat dit seizoen. Ik weet niet of er meerdere mensen dit merken, maar ik vermoed dat het komt doordat de snoek al vroeg gepaaid heeft en zich in de geslotentijd dus alweer op krachten heeft gegeten. Of het komt omdat ik gewoon niet kan vissen ;-)

Vandaag moest ik in de ochtend nog wat regelen, maar daarna richting de waterkant gereden. Ik moet toch eens leren om een vast plan te maken als ik ga vissen. Nu heb ik half in mijn hoofd waar ik ga vissen, en kom in 75% van de keren ergens anders uit. Vanmorgen was het de bedoeling om naar Wilnis te gaan, maar het was al wat later dan verwacht dus toch voor een andere stek gekozen. 

Daar begin ik met een jerkbait, maar na een tijdje begin ik te wisselen met kunstaas. Op een gegeven moment hang ik de soft 4play aan de speld en bij de 3e worp wordt deze gegrepen. Ik sta natuurlijk midden in de jungle en moet na de mooie dril eerst ruimte maken om de snoek te kunnen pakken. Na wat getrappel kan ik de snoek in de kieuwgreep pakken en onthaak deze. Na het onthaken en meten blijkt de snoek 73cm te zijn en mag op de foto. 


Ik zet de snoek terug en loop een paar stappen verder en maak weer een worp. Meteen duikt er weer een snoek op, ik heb na al het wisselen dus een aasje gevonden dat vandaag de trekker overhaalt. Na een leuk gevecht pak ik de snoek voor de kant uit het water en onthaak de snoek. Ik zie meteen dat het einde oefening is voor de soft 4play. Deze snoek heeft hem namelijk doormidden gebeten. 


Tot zover dus het wonderaasje van de dag. Ik meet de snoek op en deze blijkt 57cm te zijn en mag ook op de foto. 


Zoals je op de foto's kan zien staat er behoorlijk wat groen rondom de sloten. 
Ik zet de snoek terug en besluit het op een andere stek te gaan proberen. Daar aangekomen ligt het water er zo bij. 


Slechts een paar open plekken en de waterplanten staan erg hoog en het water laag. Kortom, geen goede combinatie voor de snoek. Ik ga hier dan ook na 1,5 uur met de staart tussen de benen weg. Ook op de volgende stek heb ik geen succes en besluit dan dat het mooi is geweest. Ik heb 2 Pinkstersnoeken mogen vangen, dus heb  niets te klagen. 

Tot een volgend avontuur.....!!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten