woensdag 22 maart 2017

Snaaien of Paaien?

Er was weer een mogelijk om te vissen, maar het viel allemaal niet mee.

Op de eerste stek aangekomen merk ik na een behoorlijke tijd werpen ineens wat boeggolven langs de kant op. Als ik dichterbij kom zie ik 2 paaiende snoeken zwemmen. Leuk gezicht maar als ik mijn telefoon erbij pak om het tafereel te filmen gaan ze er vandoor. Paaiende snoeken hebben natuurlijk andere dingen aan hun hoofd dan eten, dus druip ik op deze stek ook af met een blank.

Ik besluit dan ook om het op een andere plek te gaan proberen. Daar aangekomen maak ik even een foto van de schitterende omgeving, hier moet gewoon een snoek te vinden zijn.



 De werkelijkheid blijkt echter anders. Het is lang zoeken naar een snoek, na vele malen wisselen van kunstaas is er eindelijk een aanbeet op de Spro Rapper. Ik sla aan en het blijkt een kleine druktemaker te zijn. De snoek komt al springend en spartelend richting de kant. Ik pak de vis in de nek en haal de dreg uit zijn bek. Het meetlint geeft aan dat deze druktemaker 44cm lang is.



Ik zet de vis terug en loop verder. Ik kom aan bij een grote uitlopende sloot en maak wat worpen. Uit het niets is er een beuk op het kunstaas en weer sta ik met een kromme hengel. Na een kort gevecht ligt de snoek voor de kant en ik haal deze omhoog. Ik rol het meetlint uit tot 73cm en natuurlijk mag ook deze vis even op de foto.



Na het terugzetten gaat deze vis er ook weer met een noodgang vandoor. Als ik doorvis komt er een boswachter aanrijden en zodra deze mij ook ziet keert hij de auto om. De auto stopt naast me en de boswachter wil graag de betreffende vispas zien. Ik vraag welke hij wil hebben en tover mijn vispassen tevoorschijn. Hij zegt lachend dat één pas voldoende is en na een praatje gaat de boswachter weer verder, en ik natuurlijk ook. Na een tijdje heb ik een aanbeet, maar de vis schiet helaas los. De worp erna volgt de snoek de rapper tot vlak voor de kant en ik zie dat het een snoekje van een centimeter of 50 is, maar deze trapt er niet meer in. Ik begin weer te wisselen en na enige tijd hang ik de Big S maar eens aan de speld. Na wat worpen is er geen beweging meer in het kunstaas te krijgen en zit deze dus muurvast. Ik haal de kunstaasredder tevoorschijn en probeer de Big S te redden. Helaas mag het allemaal niet baten en moet ik de lijn kapottrekken. Erg jammer, heb een hoop vis op deze plug gevangen, maar moet hem nu toch op de eeuwige jachtvelden achterlaten. Hierna blijft het een worp of 2000 doodstil en ik besluit om naar een andere stek te gaan.

Daar aangekomen staat het water op één van de laagste peilen daar ooit meegemaakt, maar tegen beter weten in ga ik er toch vissen. Jammer genoeg is het ook daar doodstil. Dus wederom maar verkassen.

Op de volgende stek aangekomen zie ik een nijlgans met haar jongen zwemmen en ik maak er even een foto van.



Hierna vis ik weer vrolijk verder en na wederom een honderdtal wopen wordt de jerkbait gegrepen. De snoek blijft echter niet hangen en ik werp de jerkbait nogmaals over hetzelfde stuk heen. Dan is er weer de klap pop het kunstaas en hangt de vis wel aan de haak. De snoek blijkt niet groter dan een centimeter of 35 á 40 te zijn, maar valt vlak voor de kant van de haak af.

Ik loop weer verder en na een aantal worpen is er weer een aanbeet van een kleine snoek. Ook deze spartelt en springt of zijn leven er vanaf hangt, maar blijft nu wel hangen. Ik haal de snoek op de kant en na het opmeten blijkt deze 38cm lang te zijn en mag natuurlijk op de foto.



Hierna is het tijd om de spullen op te ruimen.


Een aantal dagen geleden moest de hond naar de trimsalon en dat viel precies in de pauze, dus heb daar in de buurt nog een half uurtje met wat kunstaas geworpen. In slechts 30 minuten had ik 1 losser en ook nog een snoek gevangen. Deze kleine snoek had heel veel honger of was gewoon agressief. De Pig shad jr. had dan ook een flinke maaltijd geweest voor deze snoek van 47cm.



Komend weekend is het laatste weekend voor de definitieve geslotentijd, Dus hopelijk kan ik hier nog een blog over schrijven met een aantal mooie vangsten hierin.

Tot een volgend avontuur.....!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten