zondag 26 maart 2017

Op pad met Kevin en Freek.

Vandaag stond een visdag gepland met Kevin en Freek. Op de eerste stek aangekomen heeft Freek nog geen 10 worpen gemaakt en hij heeft de eerste volger al achter zijn plug aanzitten. Helaas wil deze snoek niet bijten. 

Na enige tijd til ik mijn kunstaas uit het water en uit het niets is er een kolk onder de jerkbait. Freek werpt daarna zijn plug erbij en de snoek hapt in zijn plug, maar blijft niet hangen.  Bij de volgende worp stort de snoek zich wel op de plug van Freek. Jammer genoeg schiet de plug daarna los. 

Hierna blijft het even stil, maar dan is het raak bij Freek. Er heeft een mooie snoek zich vol op de Big S gestort. Ik pak de snoek uit het water en haal de dreg uit de bek van de snoek. Natuurlijk gaat Freek even met de snoek op de foto. 


Deze snoek blijkt precies 70cm lang te zijn. Na het terugzetten lopen Freek en ik door, maar Kevin weet zeker dat er op zijn plek een snoek moet liggen. Hij heeft er daar namelijk al een tijd geleden een gevangen. Hij blijft dan ook stug door werpen en ineens horen we een gil. Hij heeft beet!!

Ik loop snel zijn kant op. Hij heeft de snoek al voor de kant liggen en heeft ook al een foto gemaakt. 


Ik pak de snoek uit het water en haal de plug uit de bek. 


Hierna geeft het meetlint aan dat deze vis  80cm lang is. Kevin wil geen vieze handen zegt hij, dus ik moet maar met de snoek op de foto. 


Hierna gaat de snoek terug in het water. En wij vissen weer verder. Als we aan het eind van de stek aankomen gaan we het nog even ergens anders proberen. 

Daar beginnen we weer vol frisse moed en na enige tijd heeft Freek weer beet. Een leuke snoek heeft zich op zijn shad gestort. Ik pak de snoek voor hem uit het water en na het onthaken blijkt deze snoek 71cm lang te zijn en mag even op de foto. 


We gaan vrolijk verder en na een tijdje heb ik ook eindelijk beet, maar helaas schiet de snoek los. Dus vandaag was het voor mij een visloze dag, maar ook die horen erbij. Dit is dan ook de enige actiefoto van mij vandaag. 



Het was gezellig heren, tot een volgend avontuur.....!!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten