zondag 19 februari 2017

Vaarwel, au revoir, goodbye oude hengel.

Vandaag is de dag dan toch aangebroken, de allerlaatste keer vissen met de st. Croix hengel. Gisteren was ik namelijk even bij Traditional Hengelsport waar de 5e dag van de vliegbindzesdaagse was. Ton gaf aan dat de hengel dinsdag klaar is. Hij heeft nog heel even getwijfeld of hij zaterdag niet mee kon, maar bij twijfel begint hij er gewoon niet aan. De lak moest nog wat beter uitharden en er wordt dus geen risico genomen. Gekscherend gaf hij nog aan dat hij er vandaag dan eerst zelf even mee kon vissen. 

Ik ben vandaag ook gaan vissen, maar het was geen vetpot. Op de eerste stek aangekomen lopen 2 vissers en ik maak even een praatje met ze. Ze komen net van de stek af waar ik wil gaan vissen. Ze hebben geen stootje gehad en ook geen enkel teken van leven in het water gezien. Eigenwijs als ik ben ga ik toch de stek afvissen, om na 2 uur met de staart tussen de benen af te druipen. En druipen dat is letterlijk en figuurlijk. Volgens het knmi was er kans op wat kleine buitjes, nou die vielen dan allemaal waar ik liep.  Ik heb nog wel een foto van een ooievaar kunnen maken. 



Dus richting een andere stek dan maar. Daar aangekomen zie ik allerlei graafmachines staan en als ik verder loop zie ik dat ze op deze stek alle bomen aan het rooien zijn. Ook geen goed teken, aangezien ze alle bomen die half in het water stonden ook weggehaald hebben en het water nu de kleur van chocomel heeft. Maar goed, ik ben er nu en gevist zal er worden. 

Na heel wat worpen besluit ik de boskabouter maar weer eens aan de speld te hangen. Ik ram de jerkbait door het water, maar het blijft stil. Na een tijdje ligt er wat vuil in het water en als ik de jerkbait langs het vuil haal is de beuk op het kunstaas een feit. Na een kort gevecht ligt de snoek voor de kant en pak ik deze in de kieuwgreep uit het water. Er komt een ouder echtpaar aanlopen en de man wil wel een foto maken. 


De snoek was 77cm en mag natuurlijk weer terug het water in. Voor de rest van de dag blijft het doodstil. Maar ik had ook niets kunnen vangen, dus mij hoor je niet klagen. 

Dit was dan de laatste snoek gevangen met de st. Croix hengel.  

Tot een volgend avontuur met de traditional hengel.....!!





Geen opmerkingen:

Een reactie posten