zondag 12 februari 2017

Op zoek naar wintersnoek!

Na de visavonturen van afgelopen weekend zou er vandaag eigenlijk niet gevist worden. Daarnaast hadden de weergoden ook sneeuw en vorst voorspeld, dus de sloten zouden waarschijnlijk toch dichtgevroren zijn. 

Vanmorgen waren er geen plannen dus Evelyn vroeg waarom ik niet even ging vissen. Goed plan natuurlijk, nu alleen nog een plek zonder ijs vinden. Na wat stekken te zijn afgereden uiteindelijk een watertje gevonden wat niet of in ieder geval nauwelijks bevroren was. Ik begin te vissen met de tubefly, maar de hele heenweg op de stek blijft het stil. Op de terugweg hang ik een grote 2-delige plug eraan. Deze maakt een hoop kabaal in het water en schud hopelijk de snoek wakker. Het is echter goed zoeken waar de wintersnoek zich ophoudt vandaag. 


Op een gegeven moment kom ik Steve en Thomas tegen. Ze zijn met de vaste hengel wat aasvis aan het vangen. Ook bij hun is het erg stil, al vangt Thomas toch 3 voorns terwijl ik even sta te kletsen.  Ik vervolg mijn weg en als ik de plug aan de andere kant van de brug ingooi hangt er ineens een lomp gewicht aan de andere kant van de lijn. Na wat gespartel zie ik dat het een mooie snoek is. Ook Thomas heeft het gespartel gehoord en komt aanlopen om even te kijken. Ik grijp de snoek in de kieuwgreep en merk als ik de snoek de kant ophaal dat ik net naast een dreg zit met mijn hand. De snoek besluit ook nog om even flink te spartelen, dus het enige wat ik kan doen is goed vasthouden en er het beste van hopen. Gelukkig blijven de dreggen uit mijn hand en ik onthaak snel de snoek. Thomas kan de vis dan opmeten en deze mooi gekleurde snoek blijkt 82,5 cm lang te zijn. Hier nog de foto's van deze dikke zoetwaterkrokodil. 



Zoals jullie kunnen zien is deze snoek erg mooi getekend. Ik zet de snoek terug en deze vervolgt haar weg weer. Mijn handen tintelen van de kou en ik trek snel mijn handschoenen weer aan. Thomas gaat weer richting de vaste hengel en ik loop verder om te proberen om nog een snoek te vangen. 

Ik steek de weg over en begin weer te werpen. Het blijft weer even stil en ik maak een foto van de sloot. Wat een leuk plaatje oplevert met de gevallen sneeuw.  


Als ik de plug onder een brug gooi en binnenhaal is er een tik op de plug en als ik aansla hangt er een snoek aan. De vis spartelt wat tegen, maar vergeleken met de snoek van zojuist is dit een mak schaap. Als ik de snoek voor de kant heb maak ik even een foto. 


Dan haal ik de vis op het droge en na het onthaken en opmeten blijkt deze vis 64cm te zijn. Natuurlijk mag de snoek nog even op de foto voordat deze het water weer in mag. 


Zodra ik de snoek in het water heb gezet gaat mijn telefoon. Het is Evelyn of ik naar huis kan komen. Quinten is buiten namelijk met zijn jas ergens achter blijven hangen en in plaats van de zoektocht naar wintersnoek wordt het nu dus een zoektocht naar een winterjas. Hier het kleine scheurtje in de jas ;-)



Gelukkig heb ik vandaag beide kunnen vinden. 

Dit zal hoogstwaarschijnlijk dan toch echt één van de, of hopelijk DE laatste keer zijn dat ik met de st. Croix hengel vis en is de Traditional hengel nu snel klaar. 

Tot een volgend avontuur, met de st. Croix maar hopelijk met de Traditional hengel.....!!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten