woensdag 4 januari 2017

terugblik 2016 met de grootste snoeken

Zo maar eens een kleine terugblik op 2016. Het was weer een jaar met mooie vangsten, maar ook dagen waar de snoek gewoon niet thuis gaf. Jammer genoeg hoort dat ook bij het vissen, maar het hoort natuurlijk ook bij de charme van het roofvissen.

Ik zal hieronder een overzicht geven van een aantal mooie vangsten van afgelopen jaar!

80cm snoeken



81cm snoeken




Aangezien Quinten nog maar sporadisch mee gaat vissen, heeft hij in 2016 wel een aantal snoeken gevangen, waaronder deze mooie snoek van 81cm.


Welke het kunstaas trouwens goed te pakken had genomen!


83cm snoeken




85cm snoeken




87cm snoek


90cm snoek



Van deze snoek heb ik ook nog een heel kort filmpje gemaakt langs de waterkant.



93cm snoek



Zoals je op de foto's aan de kleding kan zien heb ik de snoeken van 90 en 93 centimeter op dezelfde dag kort na elkaar gevangen.

97cm snoek

De laatste snoek in dit overzicht is tevens mijn grootste snoek gevangen in 2016 en hier zal ik iets meer over vertellen. Het was de dag van de seizoensopening van het seizoen 2015/2016 op 29 mei. Ik was al vroeg op pad en had ook al een aantal vissen gevangen en was onderweg naar de laatste stek van de dag. Ik heb nog even getwijfeld waar ik naartoe zou gaan en gelukkig was de keuze de juiste. Het werd dus een fortgracht. Daar aangekomen hang ik een Westin Rawbite aan de speld en begin te werpen. Als ik de plug in een mooi kommetje werp en binnendraai is er uit het niets een enorme knal op de hengel. Ik voel meteen dat dit een bakbeest is aan de manier waarop de slip tekeer gaat en ik deze snoek maar moeilijk in bedwang kan houden. Na een heerlijk gevecht kan ik de snoek toch op de kant halen en kan mijn dag natuurlijk niet meer stuk.




Zoals je op sommige foto's wel zult zien is de ene grote snoek de andere niet. Er zitten magere maar ook zeker dikke snoeken tussen die meteen een stuk groter lijken op de foto. Daar komt ook nog eens de hoek van de gemaakte foto bij kijken waardoor een vis soms groter of kleiner lijkt.

Dat waren dus de grotere snoeken welke ik afgelopen jaar heb gevangen. Ik weet dat er natuurlijk veel grotere snoek zwemt, maar dan zal ik op groter water of met doodaas moeten gaan vissen. Aangezien ik geen boot heb en ipv doodaas liever actief met kunstaas aan het vissen ben neem ik dus genoegen met de wat kleinere snoeken. En zoals je op bovenstaande foto's kan zien vang je ook wel eens de wat grotere vissen die een visdag dan net dat gouden randje geven.

Voor wat betreft mijn blog is afgelopen jaar een topjaar geweest. Ik ben in 2013 begonnen met mijn blog en het 1e jaar had ik 1807 views. In 2014 groeide dat jaar naar 6820 views. De groei zette ook in 2015 door met 8160 views, maar in 2016 is het aantal bekeken blogs geëxplodeerd en heb ik maar liefst  24148 views erbij gekregen. In totaal is mijn blog dus al meer dan 40.000x bekeken!!!

Hopelijk zet deze groei door in 2017. Inmiddels zijn ook de eerste vissen van 2017 weer gevangen en hopelijk komen er nog vele bij.

Tot een volgend avontuur.....!!






Geen opmerkingen:

Een reactie posten