maandag 5 december 2016

Hengelsport en botenbeurs 2016

Afgelopen zaterdag een bezoek gebracht aan de hengelsport en botenbeurs 2016. Eerst had ik nog een controle-afspraak bij de tandarts en daarna richting jaarbeurs gefietst. Jawel, gefietst. Parkeergeld is daar asociaal duur en blijf toch een Hollander. 

Op de beurs aangekomen loop ik even een rondje en ga even kijken bij de BFT Shop. Ik ben namelijk al een tijd op zoek naar een Pig shad jr. Helaas is deze al een tijd lang uitverkocht en ook hier grijp ik mis. Na een tijdje twijfelen koop ik ten slotte niks en wandel verder. Ik loop langs de stand van streetfishing Nederland maar Marc is net even de beurs over dus ga zo nog wel even bij hem langs. 

Als ik verderop bij de stand van rozemeijer aankom besluit ik een fat izy te kopen in de special anniversary kleur. 



Ik krijg er nog een rozemeijer muts bij (bedankt Ben). 

Ik loop verder en als ik bij de stand van Total Fishing aankom zie ik ineens een foto van Quinten aan de muur hangen. Mensen op de beurs kunnen stemmen welke foto de Total Catch is. Dus meteen maar even gestemd natuurlijk. (Helaas deze keer niet gewonnen)

Ik ben nog steeds op zoek naar de pig shad jr. maar helaas is deze nergens op de beurs te vinden. Dan valt mijn oog op een spinner van savage gear. Op zo'n spinner heb ik mijn eerste snoek ooit gevangen en ben deze al lange tijd kwijt, dus uit een nostalgische bui koop ik dezelfde spinner. 



Na wat omzwervingen kom ik op de stand van de auhv uit en maak een praatje met wat mensen van de Roofvisgroep. Hierna ga ik richting de lezingszaal waar Robert-Paul Wolters een lezing geeft over het roofvissen. Geen nieuwe dingen gehoord, maar in ieder geval wel een bevestiging dat ik het goed doe. Na de lezing loop ik weer even richting streetfishing Nederland en kom onderweg Marc tegen. We lopen richting de stand en maken even een praatje. Daarna loop ik richting het grote waterbasin waar Bertus Rozemeijer een demonstratie geeft. 


Na afloop van de demonstratie ga ik op zoek naar een nieuw paar handschoenen en hiervoor slaag ik bij mac fishing. Een mooi paar neopreen handschoenen van sunridge rijker en een vermogen armer loop ik weer verder de beurs op. 


Hierna loop ik nog een rondje op de beurs en kijk gewoon even rond. 



Ik loop ook even langs bij wat visboten en maak maar even een foto. 


Er zitten op zo'n moderne boot meer beeldschermen dan een computerprogrammeur nodig heeft op een gemiddelde werkdag. Maar alles voor de vangst zal ik maar zeggen. 

Ik besluit om toch nog even bij de BFT Shop langs te lopen en maak een praatje met iemand van de BFT Shop. Ik krijg erg goed advies en hoor ook dat de Pig shad jr. al zeker een half jaar niet leverbaar is vanuit Zweden. De Zweedse leverancier bevoorraad eerst Zweden en daarna de rest. Dus heb ik op advies van de verkoper gekozen voor de mcRubber jr. shad. 


Zoals je ziet moesten er ook nog haken bij aangeschaft worden, aangezien de vis op bovenstaande manier niet aan de shad blijft hangen. Dus heb ik ook maar meteen een bijpassende rig aangeschaft. 


Als ik wil gaan afrekenen valt mijn oog op een heel apart stuk kunstaas. En kan me vaag herinneren dat ik er eens een filmpje van heb gezien op YouTube. De verkoper zegt dat dit de nieuwe sensatie op kunstaasgebied gaat worden. Hij laat op zijn telefoon het filmpje zien en ik weet dat dit hem gaat worden. Deze bait heeft een hele aparte actie en ik weet zeker dat ik hier snoek mee ga vangen. De prijs is wel aan de hoge kant, maar ach, een hobby mag geld kosten. Die koop ik er dus ook bij en pak ook meteen maar een stel reserve staartjes mee. 



Na afgerekend te hebben is het tijd om richting huis te gaan. Het geld is op en de tassen gevuld. Volgende week zondag is er tijd om het een en ander uit te gaan proberen. 

Tot een volgend avontuur.....!!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten