zondag 27 november 2016

PvdD

Vandaag stond de wedstrijd fc Utrecht tegen Feyenoord op de agenda, maar aangezien de wedstrijd pas om 16:45 begint ben ik eerst nog even gaan vissen dus. 

Ik ben hier dicht bij huis gaan vissen en stond al vroeg langs de waterkant. Na wat worpen komt er een meisje vragen of ik al iets gevangen heb, maar voordat ik antwoord kan geven hoor ik haar vader zeggen dat ze weg moet gaan bij die dierenbeul. Ik zeg tegen het meisje dat ik nog niets gevangen heb en laat haar de plug zien waar ik mee aan het vissen ben. Nogmaals roept de vader haar, behoorlijk streng kan ik wel zeggen. Ik zeg tegen hem dat zijn dochter een stuk beleefder is als haar vader en dat hij daar nog iets van kan leren. Meteen begint hij over de partij voor de dieren en dat hij daar lijsttrekker voor is. Ik wens hem succes met zijn nutteloze partij en vis verder. 

De man roept nog dat hij voor een algeheel visverbod gaat pleiten en ik zeg dat hij zich beter druk kan maken om belangrijke dingen in de samenleving. Dan loopt de man verder en ik vind het wel prima. Dat gezeik op de zondagmorgen pffff.... 

Nou het eerste uurtje is achter de rug en de snoeken hebben er nog geen zin in. Ik wissel de plug maar om naar een jerkbait en na een tiental worpen wordt deze dan eindelijk gegrepen. 

Na een leuk gevecht haal ik de snoek op de kant en maak een foto. Na het opmeten blijkt de snoek 65cm te zijn. 



Ik zet de vis terug en loop wat verder de woonwijk uit. Ik hang na een tijdje de big s maar weer eens aan de speld en als ik deze langs wat plantenresten haal is er een beuk op de plug. Ik sla aan en weer sta ik met een kromme hengel. 

Als de snoek moe is gestreden ligt deze voor de kant en maak ik even een foto. 



Ik pak de snoek in de kieuwgreep en haal deze op de kant. Ik pak het meetlint en deze kan ik uitrollen tot 77cm en natuurlijk mag ook deze vis op de foto. 


Na het terugzetten van de snoek is het toch echt tijd om de spullen op te ruimen en richting huis te gaan. 

Tot een volgend avontuur.....!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten