zondag 20 november 2016

Code geel.

Vandaag heeft het knmi code geel afgekondigd met kans op zware windstoten. En aangezien ik een kleine 1,5 uur niks te doen heb pak ik de hengel en rij dus richting de waterkant. Geel is niet mijn favoriete kleur dus blijf er dan ook zeker niet voor thuis. 

Eenmaal onderweg merk ik dat het toch wel behoorlijk waait, maar daar zullen de snoeken niets van merken en deze hebben hopelijk honger. 

Ik begin met een jerkbait, maar na verloop van tijd wissel ik om naar een plug. Na een aantal worpen met de plug wordt deze gegrepen en als ik aansla gaat de snoek er vandoor. Na een leuke dril haal ik de snoek op de kant en meet deze op. De vis blijkt 64cm lang te zijn en mag natuurlijk op de foto. 


Ik zet de snoek terug in het water en moet uitkijken dat ik er zelf niet inwaai. Wat een wind zeg. Maar goed, ik ben in ieder geval niet voor niks de storm in gegaan. Kort daarna pakt een snoek de plug weer, maar door de harde wind heb ik de lijn niet strak op de reel zitten en ben ik dus te laat met aanslaan. 

Verderop wordt de plug weer gegrepen door een snoek, maar helaas schiet deze los. 

Dan is het tijd om richting huis te gaan. Ik ben in ieder geval even lekker uitgewaaid. 

Tot een volgend avontuur.....!!




Geen opmerkingen:

Een reactie posten