zondag 4 september 2016

De eeuwige jachtvelden.

Vandaag maar weer eens in de buurt op pad geweest om te gaan vissen. Op de stek aangekomen begin ik vanwege de vele waterplanten maar met de kikker te werpen. Na een paar worpen wordt de kikker met een spectaculaire aanbeet van het wateroppervlak getild, maar helaas blijft de snoek niet hangen.

Ik werp nog een paar keer over dezelfde plek, maar de snoek laat zich niet meer zien. Dan maar de andere kant opgooien en meteen wordt de kikker gepakt door een baars. Helaas is de baars te klein of de kikker te groot, maar hoe dan ook de kikker past niet in de bek van de baars. 

Hierna blijft het even stil, maar dan wordt de kikker weer gegrepen. Ik sla aan en heel even heb ik een gevecht met de snoek. Helaas schiet de snoek los en gaat er vandoor.

Ik loop verder en na een tijd gooi ik de kikker onder een brug. Als ik deze naar me toe haal is er een flits en is de kikker verdwenen. Ik wacht heel even, zet de haak en het gevecht gaat los. De snoek zwemt weg en duikt meteen de waterplanten in, maar ik krijg de snoek er gelukkig weer uit. Na een tijdje heb ik de snoek bijna uitgedrild, maar dan duikt ze weer de waterplanten in en blijft achter een rietstengel zitten. Als de snoek met haar kop gaat schudden zie ik mijn kikker vliegen en heeft ze niet alleen mijn kikker gesloopt, maar weet ze ook de haak te lossen. Gloeiende, gloeiende, het gaat lekker zo. Helaas was dit mijn enige en laatste kikker en die heb ik zojuist moeten achterlaten op de eeuwige jachtvelden, dus dan maar wat anders aan de speld om de snoek tot aanvallen over te halen.

Ik probeer het nog een tijdje op deze stek, maar al het andere kunstaas loopt te diep en pakt teveel planten om er te kunnen vissen. Inpakken en wegwezen dus!

Op een andere stek aangekomen hang ik een jerkbait aan de speld, maar het blijft angstvallig stil. Even denk ik aan een blanksessie vandaag, maar ik geef niet zo snel op dus vis gewoon door. Ik wissel na een worp of duizend de jerkbait om voor een 4play en ga het daar mee proberen. Als ik de plug langs de kant naar me toe haal ligt de plug voor mijn voeten en op het moment dat ik deze uit het water wil tillen stort er een snoek bovenop. De snoek wil er meteen vol gas vandoor gaan, maar ik rem deze meteen af. Tijdens het gevecht komt de eigenaar van het huis aanlopen om te kijken wat er aan de hand is. Hij zegt; ik hoor zoveel gespetter, ik dacht dat je een eend aan de lijn had. De snoek maakt op dat moment een mooie sprong uit het water en de beste man weet meteen waar het gespetter vandaan komt. Uiteindelijk ligt de snoek voor de kant en ik maak een foto.



Dan pak ik de vis in de kieuwgreep en hou het meetlint langs de snoek, deze blijkt 72cm lang te zijn en mag even snel op de foto.



Ik zet de snoek in het water en deze zwemt weer verder en ik ruim het meetlint en de onthaaktang op. Ik loop weer verder en na een paar meter wordt de 4play weer gegrepen. Dit keer door een snoekje dat bijna net zo groot is als de plug. Ik haal dit monster uit het water en maak een foto, daarna mag deze weer zwemmen en kom ik deze hopelijk nog eens tegen als de vis is uitgegroeid tot een echt monster.



Tot een volgend avontuur.....!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten