dinsdag 9 augustus 2016

Waarom ontkomen de grootste toch altijd?!

Vandaag was er weer tijd om te vissen, ik heb immers nog vakantie. Bij de stek aangekomen besluit ik om voor de verandering eens aan de andere kant te beginnen. Ik maak flink wat worpen en dan begint het ineens te plensen. Ik trek snel mijn regenpak aan en vis door.

Als ik bovenop een brug sta werp ik de plug langs een beschoeiing en als ik de plug naar me toe haal wordt deze gegrepen . Het blijkt een kleine druktemaker te zijn die spartelt of zijn leven er vanaf hangt. Ik haal deze kleine zoetwaterwolf uit het water en maak een foto van dit kleine beestje. 


Deze snoek blijkt slecht 29cm lang te zijn en mag het water weer in. Ik loop verder en binnen 3 worpen is er weer een klap op het kunstaas. Ik sla aan en kan aan de bak. Deze snoek is ook al zo fel en is van achteren volledig over de plug geschoven. De plug is helemaal verdwenen in de bek en ik haal de snoek op de kant om deze van het vervelende obstakel in zijn bek te ontdoen. 

Ik haal de plug uit de bek en meet deze snoek op. Deze snoek blijkt 74cm lang te zijn en mag natuurlijk ook weer op de foto. 


Ik zet de vis in het water en deze heeft even tijd nodig om bij te komen. Dan begint de vis weer langzaam van de schrik te bekomen en schiet de diepte weer in. 

Ik loop verder en als de sloot de bocht omgaat loop ik om een boom heen om weer bij het water uit te komen. Als ik onder de boom doorloop werp ik de plug alvast het water in. Als ik deze naar me toe haal is er een bliksemsnelle maar oh zo voorzichtige aanbeet. Ik ben te laat met aanslaan en zie een snoek van een geschatte 90/95cm langzaam omdraaien en wegzwemmen. Snel maak ik nog flink wat worpen met verschillend kunstaas, maar de snoek laat zich niet meer foppen. 

Ik loop richting de andere kant van de stek en vis daar weer verder. Het water aan deze kant is een stuk troebeler, maar ook hier moet snoek zitten. Het blijft lange tijd stil en op een gegeven moment is het tijd om richting huis te gaan. Op de terugweg besluit ik om de Big S maar weer aan de speld te hangen daar had ik in de ochtend namelijk ook succes mee. 

Op de terugweg dus nog wat worpen gemaakt en als ik vlakbij de auto ben is er wederom een beuk op het kunstaas. Ook deze snoek is erg fel en maakt flink wat sprongen tijdens de dril. Als de snoek stil ligt voor de kant maak ik snel een foto. 


Ik haal de snoek op de kant en haal met de onthaaktang de plug uit de bek. Het meetlint geeft 65cm aan en na de foto mag ook deze vis het water weer in. 


Dan is het toch echt tijd om richting huis te gaan. 

Tot een volgend avontuur.....!!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten