woensdag 20 juli 2016

Pokemonjacht of toch achter de roofvissen aan.

Vanmorgen in alle vroegte een woonwijk in Vleuten onveilig gemaakt en met kunstaas bestookt. Al na een aantal worpen duikt er een mooie snoek op de 4play. Na een leuk gevecht heb ik deze voor de kant, maar zie dat de vis met 1 enkele dregpunt zit gehaakt. Quinten was mee op pokemonjacht en komt aanlopen maar als hij er bijna is schiet de vis los. Jammer maar helaas, de dril was er in ieder geval niet minder leuk om. 

Dan blijft het een tijdje stil, hoewel Quinten er nog 5 nieuwe exemplaren bijvangst. 

Ik werp de 4play langs een steiger en zie een snoek achter de plug verschijnen. Als deze zijn bek om de plug heenslaat zet ik de haak. Jammer genoeg was ik te snel met aanslaan en sla ik de plug uit de bek van de snoek. 

Ik wissel de 4play voor de Big S en we beginnen aan de terugweg. Quinten vangt de een na de andere Pokemon, maar bij mij blijft het stil. Als we besluiten dat het te warm wordt en richting de auto lopen maak ik nog wat worpen. Dan wordt de plug ineens gegrepen en sta ik alsnog met een kromme hengel. Na een leuke dril waarbij de snoek een aantal mooie sprongen maakt ligt deze uitgevochten voor de kant. Quinten maakt wat foto's als de snoek is uitgedrild. 







Ik haal de snoek op de kant en onthaak deze. Dan gaat het meetlint erlangs. 



De vis blijkt 67cm lang te zijn en mag nog even snel op de foto. 



De vis gaat snel het water weer in waar deze er als een raket vandoor schiet. Aangezien het nu echt te warm wordt stop ik ermee en aangezien ik morgen naar Turkije ga zal ik deze maand dus niets meer posten. En voor de oplettende lezer, het gips heb ik er inderdaad afgehaald ;-)

Tot een volgend avontuur.....!!






Geen opmerkingen:

Een reactie posten