donderdag 14 juli 2016

Het onmogelijke mogelijk maken!

Na lang twijfelen vanmiddag de hengel gepakt en op pad gegaan. Dat ik met mijn nieuwe gips een hengel vast kon houden had ik eigenlijk al snel uitgeprobeerd, maar in mijn achterhoofd zei een stemmetje dat het niet verstandig was. 

Vandaag moest de hond weer naar de trimsalon en dan gaat eigenlijk standaard de hengel mee. Vandaag dan toch maar eens kijken of het zou lukken. 

Vissen met een reel gaat met het gips niet, dus vandaag met een molen op pad geweest.


Bij de stek aangekomen zijn er erg veel waterplanten en is het lastig vissen met het kunstaas dat ik bij me heb. Na een aantal worpen zwemt er een snoek achter de plug aan, maar dan zit deze ineens vast aan een waterplant en de snoek neemt afstand en trapt er niet meer in. 

Na een tijdje sta ik op een brug en werp de Big S langs het riet in het water en draai de plug mijn kant op. Dan is er uit het niets de aanbeet in het heldere water. Normaal gesproken voel je dat aan je hengel, maar met dat gips merk je er jammer genoeg niets van. Maar goed de snoek hangt aan de andere kant van de lijn en ik dril de snoek richting de kant. Het vissen en vangen gaat dus uitstekend, het landen en onthaken wordt  toch een ander verhaal. Ik moet nog een tijdje in het gips lopen en ik wil niet naar een viskraam gaan stinken. Ik zal dus alles met links moeten doen. 

Ik pak de snoek met mijn linkerhand in de kieuwgreep en haal deze uit het water. Ik wil met mijn rechterhand de onthaaktang pakken, maar aangezien mijn hand inclusief gips 2x zo dik is kom ik dus niet onderin mijn tas. Ik besluit om de snoek eerst maar even op de foto te zetten. 


Ik haal na de foto wat uit mijn tas en nu kan ik wel bij mijn tang. Ik haal de plug uit de bek van de snoek en zet deze weer in het water. Aangezien opmeten echt niet gaat zonder de snoek te beschadigen gok ik dat deze rond de 60cm is geweest. 

En zo zie je maar.....niets is onmogelijk!

Tot een volgend avontuur.....!!




Geen opmerkingen:

Een reactie posten