zondag 19 juni 2016

Geconcentreerd blijven tot de laatste vierkante meter.

Zoals de laatste jaren traditie is, krijg ik voor vaderdag mooi nieuw kunstaas en ga ik dat in de middag testen op de one and ONLY, vaderdagstek.

Ik heb vandaag dus weer 3 stuks kunstaas gehad, namelijk een handgebouwde jerkbait.(Deze moet echter nog binnenkomen)



Een jerkbait van sebille



En een Big S van Shakespeare



In de middag had ik tijd om naar de vaderdagstek te gaan en zogezegd, zo gedaan. Daar aangekomen staat het onkruid tot aan mijn schouders zo hoog. Maar traditie is traditie dus op deze stek gaat er gevist worden. Ik begin met de jerkbait van Sebille maar het blijft lang stil. Ik wissel na een tijdje naar de 4play en als ik de plug langs wat drijvend vuil haal komt er een snoek onder vandaan. Hij volgt de plug tot voor mijn voeten en zodra hij me in de gaten krijgt draait de snoek zich om en schiet er vandoor. Helaas laat de snoek zich daarna niet meer zien.

Na een tijdje zonder enig teken van leven besluit ik te wisselen van kunstaas en ga ik verder met een spinnerbait. Ik begin aan de terugweg en trap wat onkruid plat om bij het water te komen. Helaas stamp ik iets te hard want er schiet een snoek van een centimeter of 70/80 uit de kant en zwemt daarna langzaam weg. Ik gooi de Spinnerbait nog over de snoek heen en hoop dat de snoek deze grijpt als ik hem naar hem toe haal, maar deze vis laat het kunstaas langs zich af gaan.

Als ik bijna aan het eind van de vaderdagstek ben denk ik dat ik vandaag met lege handen naar huis ga. Ik gooi de bait weer in het water en draai deze binnen. Vlak voor de kant is er een aanval op de spinnerbait, maar zo snel als deze gegrepen wordt is deze ook weer losgelaten. Ik baal als een stekker dat ik de enige aanbeet van vandaag niet heb kunnen verzilveren. Ik gooi de bait maar weer in en na een aantal seconde wordt deze weer genadeloos gepakt en deze keer is het wel raak. Na een leuke dril ligt de snoek voor de kant en wil ik deze in de kieuw pakken. Op dat moment schud de vis nog een keer met zijn kop en schiet de enkele haak uit de bek. Snel wil ik de snoek grijpen en druk deze tegen de kant aan. De snoek probeert zich los te zwemmen, maar wonder boven wonder weet ik deze vast te houden. Ik kan dan gelukkig de vis in de kieuwgreep pakken en op de kant halen. Onthaken hoeft niet meer enkel nog opmeten. Het is geen hele grote vis, maar oh zo welkom. Met 58cm echter een leuk poldersnoekje.

De vis mag snel op de foto en daarna het water weer in.



Aangezien ik al op het eind van de stek was aangekomen meteen maar opgeruimd en richting huis gegaan.

Tot een volgend avontuur.....!!











Geen opmerkingen:

Een reactie posten