woensdag 16 maart 2016

De visgoden zijn mij niet gunstig gestemd.

Gisteren was er een mogelijkheid om eens te proberen of ik de eerste vis van maart kon vangen.  Begin maart ben ik met de Knoopjes gaan vissen en zowel Knoop sr. als Knoop jr. vingen beide 2 snoeken. Ik stond na een dagje vissen nog op 0 snoeken.

Ik heb echter wel actie gehad deze dag. Ik had een volger achter de rapper aan en deze greep de rapper, maar bleef niet hangen. Knoop jr. gooide zijn spinnerbait erin en weer volgde de snoek. Ik wierp daarna de rapper nogmaals in en deze werd volledig opgeslokt door deze mooie dikke snoek. Ik sloeg aan en en vrijwel meteen schoot de bait uit de bek. We stonden er alledrie bij en keken ernaar, maar allemaal hadden we dit nog nooit meegemaakt. De rapper was echt volledig opgeslokt en als een snoek normaal gesproken de bait zo pakt moet er met een kniptang onthaakt worden. In dit geval was onthaken dus niet nodig. Balend heb ik verder gevist en na een tijdje dook er weer een snoek op mijn jerkbait. Na een korte dril schoot deze echter ook los en zo ben ik de dag met lege handen geëindigd.

Gisteren dus tijd voor een herkansing!

Op de eerste stek aangekomen was alles stil, totaal geen actie. Op de terugweg hang ik een fatso aan de speld aangezien men zegt dat deze altijd vis vangt. Dat klopt ook wel, maar niet de beoogde soort. Onderstaand visje was in de rug gehaakt met de fatso namelijk.




Verkassen naar een andere plek dan maar.

Daar aangekomen begin ik weer met frisse zin, maar als het hier ook lang stil blijft vraag ik me toch af of ze niet volop met de paai bezig zijn. Na een flinke hoeveelheid aan worpen heb ik een volger, maar deze weigert de chatterbait aan te vallen. Ik wissel het ene kunstaas voor het andere maar de aanbeten blijven uit. Tot overmaat van ramp zie ik ook nog een snoek tegen de kant liggen. Deze vis is meer dood dan levend en ik pak deze uit het water om te kijken of er soms een stuk kunstaas in de bek zit waardoor deze hier drijft. Dat is (gelukkig) niet het geval, maar deze vis is wel ten dode opgeschreven. De snoek heeft waarschijnlijk een of andere schimmelinfectie opgelopen en de kieuwbogen zijn helemaal verdikt en zitten vol met bruine drab/schimmel.



Ik besluit om voor de laatste keer vandaag van stek te wisselen en ga weer op pad. Op de stek aangekomen begin ik te vissen met de savage gear jerkster en na een aantal worpen is er een aanbeet, maar ik kan deze niet verzilveren. Al mokkend loop ik verder en vraag me af wat ik de visgoden heb aangedaan dat ze me zo laten werken voor een vis. Maar alle gekheid op een hengel, ik vis verder en dan is er ineens uit het niets de aanbeet van een zoetwaterwolf. Of beter gezegd wolfje. Ik haal de snoek van maar liefst 34 hele centimeter op de kant en alhoewel de snoek klein is ben ik er maar al te blij mee. Ik maak nog even een foto van dit monster in de dop en zet deze weer terug in het water.



Hierna vis ik nog even verder en wat verderop duikt er weer een kleine snoek op de jerkster, maar laat de jerkbait zo snel weer los dat ik vermoedt dat deze naast de haken heeft gegrepen en is daarna ook meteen weer verdwenen. Dan is het toch echt tijd om de spullen op te ruimen.

Tot een volgend avontuur.....!!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten