zondag 20 maart 2016

De laatste vierkante meter.

Vanmorgen was de bedoeling om vroeg langs de waterkant te staan, maar helaas gooide de servicedienst roet in het eten en moest ik eerst nog even werken. Na het klusje ben ik alsnog richting de waterkant gereden en eenmaal aangekomen begin ik te vissen.

Het blijft erg lang stil. Zelfs zo stil dat ik na ruim 2 uur vissen zonder ook maar een teken van leven te hebben gehad, besluit om naar een andere stek te gaan.


Daar aangekomen begin ik weer te werpen en na een tijdje is er een stuk verderop een snoek aan het jagen. Ik loop er naartoe, maar eenmaal aangekomen op de plek is het weer doodstil. Ik maak natuurlijk nog wat worpen over en rond de betreffende plek, maar weer geen actie. Ook hier ga ik na een kleine 1,5 uur met de staart tussen de benen weg.

Ik bedenk waar ik naartoe zal gaan aangezien ik niet al te lang meer kan vissen. Ik bedenk een stek en ga die kant op. Daar aangekomen gaat de big S aan de speld. Deze plug werd mij aangeraden door Freek en zodoende hangt deze nu ook aan de speld. Bij de 2e worp is het raak en klapt er een mooie snoek bovenop. De snoek vecht voor wat deze waard is en ik zie dat deze maar aan één enkele haakpunt vastzit. Ik sta al een tijdje zonder vangst en wil deze dan ook niet verspelen. Ik haal de snoek richting de kant en wil deze te snel pakken. Op het moment dat ik de snoek wil grijpen gaat deze er vandoor maar ook weer niet. De snoek rolt zich een paar keer om en de lijn wikkelt zich om de snoek heen. De lijn komt in de bek van de snoek terecht en schuurt waarschijnlijk langs een tand en breekt. Gelukkig schiet op dat moment ook mijn hand in de kieuw van de snoek en ik grijp deze meteen vast. Ik haal de snoek op de kant en zie dat de big S er ook uit is gevallen. Gelukkig is het een drijvende plug en zie ik deze tegen de kant aan drijven. Ik meet de snoek op en deze blijkt 76cm lang te zijn. Natuurlijk mag deze ook op de foto.


Na de foto's mag de snoek weer het water in en haal ik mijn big S uit het water en knoop alles weer aan elkaar. Ik loop verder en zie tot 2x toe een stofwolk uit de kant schieten. Na een tijdje kijk ik hoe laat het is en besluit ik om aan de terugweg te beginnen.

Op het laatste stuk aangekomen sta ik nog even met een man te praten en hij vraagt of ik al wat gevangen heb. Ik zeg dat ik er pas één heb en dat het een taaie dag is vandaag. We praten nog even en als hij wegloopt werp ik de laatste paar vierkante meter nog even af. Dan is er een flinke ruk aan de big S en als ik aansla ontploft het water. De man draait zich om en komt nog even kijken. De vis gaat flink tekeer en springt een keer helemaal het water uit. Vlak voordat ik de snoek op de kant haal is er een flinke kolk in het water op nog geen 1,5 meter bij de snoek vandaan. De man heeft het ook gezien en zegt dat er nog één moet zitten. Maar goed, eerst deze maar eens afhandelen.

Ik haal de vis dus op de kant en haal de big S uit de bek van de snoek en het meetlint stopt bij 81cm. De snoek mag even op de foto, waarvan het resultaat hieronder te bekijken is.


Ik zet de snoek terug en werp de plug in de richting van de kolk van zojuist. Meteen wordt de plug gegrepen en sta ik weer met een kromme hengel. De man naast me gilt het uit van blijdschap en zijn geschreeuw trekt nog meer toeschouwers aan. Ik dril de snoek richting de kant en haal deze uit het water. Ik pak het meetlint erbij en de omstanders zijn allemaal flink aan het gokken. De maat van deze snoek is 87cm en de mensen staan er echt van te kijken dat deze vissen uit deze kleine sloot komen. Natuurlijk mag ook deze vis op de foto.



Ik zet de vis terug en krijg van een man een compliment over de manier waarop ik de snoek behandel. Hij heeft namelijk wel eens anders gezien zegt hij. Aangezien ik al aan de laatste vierkante meters bezig was ben ik dus ook aan het eind van de stek gekomen en na nog wat worpen is het tijd om op te ruimen.

Ik zag zojuist dat ik 20.004 bezoekers heb gehad op mijn blog. Mijn blog bestaat sinds juli 2013 en dat betekend dus dat er 625 bezoekers per maand mijn blog lezen. Oftewel, 156 bezoekers per week of omgerekend 22 bezoekers per dag!

Tot een volgend avontuur.....!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten