donderdag 28 januari 2016

Top 5 kunstaas

Vandaag wil ik het hebben over mijn persoonlijke kunstaas top 5. Ik heb deze samengesteld aan de hand van de vangsten van afgelopen 2,5 jaar.

Nummer......5

Een grote 2-delige plug, genaamd de Ratling Funfish.


Deze plug maakt een enorme verschuiving in het water en heeft een wel heel erg zenuwachtige beweging. Door deze zenuwachtige beweging kunnen de roofvissen er niet vanaf blijven.




Nummer......4

De Westin Teeztail.



Een soort van kruising tussen een hard en softbait. De voorkant is van hard kunststof en de staart is van rubber. Deze bait wordt geleverd met 2 verschillende staarten en ook hiermee heb ik al kleine, maar ook grote snoek gevangen. De bait heeft een beetje vreemde waggel in het water en daar komt de staart nog bij die mooi uitwaaiert en de roofvis naar zich toelokt.





Nummer......3

Dit is een gedeelde 3e plaats. Het zijn namelijk verschillende met de hand gebouwde jerkbaits.

De Sybster, een met de hand gebouwde jerkbait van Sybe Mellema.



De Boskabouter, een handgemaakte jerkbait van het type glider.


Deze jerkbait heb ik via een roofvisforum op de kop getikt en bij de eerste worp was ik al onder de indruk van de mooie vloeiende beweging. Deze jerkbait kan je echt met hele rustige halen binnen vissen. Ook de kleur maakt dat het een goede keuze is en ik heb hier al snoeken van groot tot klein mee gevangen.



Nummer......2

De Savage Gear 4play en soft 4play




Beide soorten zijn echte vangers gebleken en de snoek kan zich hier echt vol overgave op storten. Deze pluggen kan je op vele manieren vissen, maar vangen doen ze!






Nummer......1

De Spro rapper.



Dat was mijn allereerste jerkbait en ik heb me echt helemaal scheel gevangen op dat ding. Deze jerkbait heeft een mooie schaatsbeweging in het water en schiet dus van links naar rechts. Daarnaast heeft deze bait een erg luide rammel. Ik vind persoonlijk dat je deze jerkbait het beste met een wat stugger hengel kan vissen, maar dat is waarschijnlijk bij iedereen anders. Ik heb dan ook mijn pr snoek van 110cm op een spro rapper gevangen!


Dat was mijn top 5. Ik moet eerlijkheidshalve wel zeggen dat mijn top 5 constant veranderd, maar in hoofdlijnen is dit toch wel de top 5 waar ik de meeste vangsten mee heb behaald. Natuurlijk is het elke keer weer aftasten waar de roofvis zijn of haar voorkeur voor heeft.

Tot een volgend avontuur.....!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten