zondag 20 december 2015

Even lekker ontspannen.

Na een zeer drukke en hectische werkweek was ik echt aan vissen toe. Bijna was ik hier ook niet aan toegekomen, maar vandaag had ik toch 2 uurtjes tijd. Ik had dan ook een stek uitgekozen vlakbij huis, zodat ik weinig tijd aan het reizen kwijt zou zijn.

Op de stek aangekomen begin ik met de boskabouter. Na een aantal worpen duikt er een klein snoekje van een centimeter of 30 tegen de boskabouter aan maar blijft niet hangen. Na deze tik laat dit kleine monster zich niet meer zien. Ik loop verder en wissel op een gegeven moment de bait om naar de D.A.M. Viper. Na een aantal worpen heb ik een volger van een geschatte 60 cm, maar ik kan deze niet overhalen om te bijten. Dan wissel ik na weer een fiks aantal worpen de viper voor de ratling funfish. Na een aantal worpen is er weer een klein snoekje dat de bait blijft volgen, maar weer kan ik deze niet laten toeslaan.

Ik loop wat verder en gooi de plug tussen wat waterplanten. Als ik de plug binnen begin te draaien wordt de plug dan eindelijk gegrepen. Het blijkt echter een snoek te zijn die te lui is om terug te vechten en ik kan deze dan ook makkelijk op de kant halen. Het blijken korte maar dikke snoek te zijn. Het meetlint stopt bij 51cm. Na het opmeten mag deze kleine dikkerd even op de foto.



Hierna zet ik de snoek terug en loop naar een plek waar ik de vorige keer een mooie snoek verspeelde. Daar aangekomen staat er echter een vrouw ballen in het water te gooien en zijn er ook honden aanwezig om deze er weer uit te halen. Geen ideale omstandigheden om een snoek te vangen dus. Ik besluit dan ook om te verkassen.

In de auto bedenk ik waar ik heen kan gaan. Ik heb nog een klein uurtje de tijd en twijfel tussen een fortgracht of een stek in oud-zuilen. Ik besluit om naar de fortgracht te gaan en dat is achteraf maar goed ook. Waarom???? Daar kom ik later op terug.

Bij de fortgracht aangekomen zie ik dat ze de kanten onder handen genomen hebben. Er is verse aarde aangebracht en er zijn wat palen naast bomen geplaatst. Ook is er wat riet uit het water verwijderd, maar ik heb geen tijd meer om naar oud-zuilen te rijden dus begin ik hier toch met vissen. Ik begin met de ratling funfish en maak flink wat worpen. Na de zoveelste worp wordt de ratling funfish ineens tegengehouden in het water. Het lijkt alsof ik de bait tijdens het binnendraaien in een boomstam ram. Alleen begint de boomstam na een aantal seconde te bewegen :-)

Ik twijfel wat ik aan de haak heb aangezien ik lange tijd niet zie wat ik eraan heb hangen. De vis blijft lang diep en af en toe zie ik een vin boven het water uitkomen. Dit gaat gepaard met veel gespartel dus ik kan nog steeds de soort niet thuisbrengen. Als de vis dichterbij komt en weer boven het wateroppervlakte uitkomt zie ik dat het een snoek is. Deze snoek geeft zich echter niet zomaar gewonnen en gaat weer door de slip heen. Na een tijdje heb ik de snoek voor de kant liggen en haal deze op de kant. Ik onthaak de snoek en het meetlint stopt bij 75cm. Ik maak even wat foto's en ook deze mag weer zwemmen.





Hierna probeer ik het nog even maar dan is het tijd om naar huis te gaan. Eenmaal thuisgekomen kleed ik me om en gaan we richting de verjaardag van mijn kleine neefje. Als we thuiskomen van de verjaardag zet Evelyn de computer aan en er staat op de website van RTV-Utrecht dat er vanmiddag een lijk in het water gevonden is in oud-zuilen. Gelukkig ben ik daar dus niet naartoe gegaan. Het is natuurlijk niet gezegd dat ik het kijk was tegengekomen, maar ik vang natuurlijk liever een snoek dan een lijk.

Ook deze week zal het weer flink aanpoten zijn op het werk dus deze vissessie heeft me goed gedaan en kan ik er weer volop tegenaan. Ik wil iedereen alvast fijne kerstdagen wensen, en tot een volgend avontuur.....!!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten