zaterdag 28 november 2015

Voetbalvrij weekend

Er zou dit weekend eigenlijk niet gevist worden, maar aangezien het voetbal was afgelast kon ik dus een paar uurtjes vissen. Op de stek aangekomen begin ik met een jerkbait, maar die wissel ik na een tijdje voor de grote 2-delige plug. Na wat onderzoek blijkt dit dus een grote variant van de ratling funfish te zijn. Ik maak wat worpen als er plotseling een druppel op mijn zonnebril valt. Ik haal deze eraf en werp de plug weer in. Ik irriteer me aan een vlek die nu op de zonnebril zit en wrijf met mijn mouw over de bril, maar de vlek zit er nog steeds. Ik draai de plug weer verder binnen, maar ben niet helemaal geconcentreerd. Dan voelt het ineens alsof de plug aan een boomstam vastzit. Meteen daarna komt er een flinke rug van een snoek boven water, maar ik heb waarschijnlijk niet goed aangeslagen. Helaas schiet deze snoek dan ook los.

Hierna blijft het een lange tijd stil en ik wissel het ene stuk kunstaas voor het andere. Dan besluit ik om een kleine swimbait nat te gaan maken. Na een paar worpen zwemt er een snoek van rond de 70 centimeter achteraan, maar bijten?.......dacht het niet.

De volgende worp zie ik ineens een klein snoekje richting de bait schieten en pakken, maar wonder boven wonder haak ik deze niet. En weer blijft het stil, erg stil. Ik wissel maar weer eens van kunstaas en loop verder. Na de zoveelste worp is er ineens een klap op het kunstaas, als ik aansla ontploft het water en kan het gevecht beginnen. De snoek vecht voor wat deze waard is, maar ik kom als winnaar uit de bus. Ik haal de snoek op de kant en maak een foto.



Eerst haal ik de voorste dreg los en zie dan dat de achterste dreg in de kieuwboog zit. De snoek is hier erg kwetsbaar en ik besluit dan ook om de dreg kapot te knippen. Één dregpunt steekt van binnen naar buiten door de kieuw en kan ik dus makkelijk knippen. De andere zit vrij diep, maar ik heb gelukkig extra lang onthaak en knipmateriaal bij me en knip de andere dregpunt dus ook door. Hierna haal ik met mijn onthaaktang de losse dregpunt uit de kieuwboog en de snoek mag even snel op de foto. Na het opmeten gaat deze snoek van 58cm weer schadevrij het water in.



Ik loop weer door en mak wat worpen in een klein stukje water. Uit het niets is er een trilling op mijn kunstaas. Ik sla aan en zie ineens een kleine snoek spartelen. Ik haal de snoek op de kant en maak een foto van de snoek en het kunstaas.



Zoals je ziet had dit kleine snoekje grote honger. Ik onthaak dit snoekje en het meetlint wordt tot 34cm nat. Hierna maak ik nog even een foto en ook dit kleine zoetwaterwolfje mag weer zwemmen.



Ik ga het nog even bij het eerste stekje proberen en na een aantal worpen is er weer een bonk op het kunstaas. Ik sla aan en ik sta weer met een kromme hengel. Na een fel gevecht haal ik de snoek richting de kant. Vlak voor de kant gaat de snoek nog even flink tekeer en weet helaas de bait te lossen.

Ik heb weer 2 mooie snoeken gevangen, en zeker 1 hele mooie verspeeld. Ik ben vandaag dus niet voor niets op pad geweest.

Volgende week staat de doodaasvisdag van het dutchpredatorfishing forum op de agenda. Hopelijk komen er dan wat mooie snoeken op de kant en vang ik hopelijk mijn 3e doodaassnoek.

Tot een volgend avontuur.....!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten