zondag 27 september 2015

Ouwe agressieveling.

Vanmorgen richting een woonwijk gereden om wat kunstaas te water te laten. Daar aangekomen begin ik met een jerkbait, maar als het lang stil blijft wissel ik naar allerlei kunstaas.

Maar na ongeveer 1,5 uur hang ik er toch weer een jerkbait aan. Ik haal deze langs wat waterplanten als er ineens een klein snoekje op duikt. Helaas blijft deze niet hangen, maar schat deze op een cm of 30. 

Ik besluit de straat over te steken en maak wat worpen langs wederom wat waterplanten. Op een gegeven moment denk ik dat ik aan wat planten vastzit. Ik geef de hengel een tik om los te komen. Maar dan merk ik ineens dat er vis aan de andere kant van de lijn zit. Na een zeer kort gevecht komt deze magere snoek voor de kant. Ik zie meteen dat deze snoek ooit hard en onhandig is onthaakt door iemand. De linker bekflap hangt behoorlijk los namelijk. Als de snoek voor de kant ligt maak ik wat foto's. 



Ik haal de snoek op de kant en haal de bait los. Ik meet de snoek op en deze blijkt 70cm lang te zijn. Ik maak nog wat foto's en denk nog dat de snoek erg mager is en dat deze de winter waarschijnlijk niet overleefd. Het verbaasd me echter hoe krachtig deze snoek er vandoor gaat zodra deze in het water ligt, er is dus nog enkele hoop voor deze snoek.

Hier nog de foto's van deze mismaakte snoek.

En nog een paar van dat lekkere bekkie van de snoek.

Ik loop verder en bij een ander stuk gooi ik de bait over wat waterplanten heen. Als deze bij de waterplanten komt blijft deze aan de waterplanten zitten. Ik trek de bait los en deze drijft bij de planten vandaan. Op dat moment stormt er een snoek onder de planten vandaan en pakt de bait terwijl deze uit het water springt. Een kleine hartverzakking rijker sla ik aan en begint het gevecht. Ik dril de snoek met samengeknepen billen want de haak is tijdens de dril verschoven en de snoek hangt nog met één haakpunt vast. Ik besluit dan ook om de snoek meteen op de kant te halen. Als ik de snoek uit het water til komt er een oude man aanlopen. Hij vind het een mooie snoek en vraagt hoe groot deze is. Ik zeg dat ik de snoek nog op moet meten. Ik haal het meetlint langs de vis en deze blijkt 64cm lang te zijn. Ik maak wat foto's en zet de snoek terug. Zodra de snoek wegzwemt zegt de man van een jaar of 75 dat ik dat goed gedaan heb en netjes met de vis ben omgegaan. 

Om daarna bloedserieus te zeggen dat als ik het lef had om de snoek mee te nemen hij me mijn schedel had gelicht met zijn wandelstok. Ik moet lachen en zeg dat alle gevangen vis opgemeten wordt en na de foto het water weer ingaat. De ouwe agressieveling wandelt weer verder in ik vis ook door.

Ook hier natuurlijk nog wat foto's.



Als ik na een tijdje op een brug sta gooi ik de bait weer in het water. Na een paar tikken wordt de jerkbait weer gepakt, maar na een paar keer schudden weet de snoek de bait te lossen. Na een tijdje besluit ik om het ergens anders te gaan proberen.

Daar aangekomen heb ik bij de eerste worp al een flinke baars achter de bait aan, maar deze bijt helaas niet.  Dan zwemt er ineens een snoek achter de bait en als ik deze ineens stil laat vallen en deze langzaam begint te zinken pakt de snoek de bait. Ik sla aan en sla de bait uit de bek van de snoek. Waarschijnlijk heb ik te snel aangeslagen, maar deze snoek stormt weg en laat zich niet meer zien.

Dat was het dan weer voor vandaag. Bedankt voor het lezen en tot een volgend avontuur.....!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten