zaterdag 15 augustus 2015

Een korte sessie vlakbij huis

Aangezien er na de boodschappen niets op de planning stond heb ik daarna de hengel en wat kunstaas gepakt en ben even richting de waterkant gereden. Daar aangekomen blijkt het water erg troebel door de regenval van afgelopen dagen.

Ik begin dan ook met een felgekleurde plug met rammel, maar wissel na een tijdje toch voor wat anders. Na enige wissels mag de teeztail aan de speld. Na een aantal worpen zie ik vlak voor me ineens een snoek uit de diepte stormen en de teeztail van achteren opslokken.

Als ik aansla gaat de snoek helemaal los. Deze neemt een paar runs en springt nog een aantal keer uit het water. Ik draai de slip, die al behoorlijk strak staat, bijna helemaal dicht en haal de snoek naar de kant. Ik maak snel nog een aantal foto's als de snoek vlak voor de kant ligt.






 Als ik de snoek in de nek wil pakken schud ze met haar kop en lost de bait.

Deze was helemaal verdwenen en dan alsnog lossen. Ik grijp het water in en voel dan dat de snoek er nog is en grijp deze meteen stevig vast. Ik haal de snoek op de kant en onthaken was nog nooit zo makkelijk. Ik besef dat ik hier alle geluk van de wereld heb gehad en dat ik ook zonder snoek in mijn handen had kunnen staan, maar nu mag het meetlint langs de snoek. Deze snoek blijkt 78cm te zijn en ik maak nog even snel wat foto's.



Na een kleine 1,5 uur vissen is dit de enige actie die ik heb gehad en ik besluit dat het voldoende is voor vandaag.

Groeten JP

Geen opmerkingen:

Een reactie posten