zondag 16 augustus 2015

Een aantal uurtjes in een oerhollandse polder.

Vanmorgen rond 10:00 richting Wilnis gereden om daar eens te kijken of de snoeken wilde bijten.

In de polder aangekomen begin ik op een voor mij nieuw stuk. Het ziet er mooi uit en ik hang de soft 4play aan de speld. Ik begin vanaf een doorgaande weg, maar het mooie van Wilnis is dat je bijna alle weilanden op mag om te vissen. Na een tijdje klim ik dus over het hek en loop de weilanden op. Als ik verder loop maak ik wat worpen en haal de bait tussen wat leliebladen door. Op het moment dat ik deze optil schiet er een klein snoekje onderdoor. Ik probeer het snel nog een paar keer, maar dit snoekje laat zich niet meer zien. 

Als ik verderop aan het vissen ben komt er een vrouw aanlopen en vraagt of ik niet in het boekje van de vergunning heb gekeken. Ik zeg eerlijk dat ik dat niet gedaan heb. Ze zegt dat het haar niet uitmaakt, maar dat je op zondag niet aan die kant van de sloot mag vissen. Ik bedank haar en ga dan maar aan de andere kant van de sloot verder. Helaas blijft het hier lang stil. Wel heb ik nog een hele grote volger. Deze blijft maar volgen en ze maakt ook nog een hoop lawaai. 


Ik verkas weer naar een ander stuk polder en begin met de 3D-glide van Savage Gear. Meteen bij de eerste worp duikt de snoek er bovenop. Ik sla aan en deze vis gaat echt helemaal los. Springen, rollen, duiken, vechten, niets is deze snoek te vreemd als deze maar loskomt. Nou, dat lukt ook want na een aantal keer springen en kopschudden werkt ze de bait uit de bek. Ik schat deze snoek rond de 65cm, maar helaas is die nu foetsie. 

Ik vis dus weer verder en na zo'n kilometer of 5 lopen en over een stuk of 9 hekken geklommen te hebben denk ik dat ik beet heb. Ik sla aan en merk dat ik vast zit. Ik haal de rommel mijn kant op en het blijkt een tak te zijn. 



Ook vind ik nog een mooi stukje, maar om er normaal te kunnen vissen moet ik wachten tot de winter als de planten zijn afgestorven.



Ik klim weer een aantal hekken over en begin aan de terugweg. Ik heb intussen ook al weer flink gewisseld met kunstaas en op dat moment hangt de soft 4play weer aan de speld. Ik kom bij de plek aan waar de snoek een kleine 1,5 uur geleden de 3D-glide wist te lossen. Ik maak een worp met de soft 4play en meteen stort de snoek zich weer vol op de bait. En ook nu haalt de snoek weer alles uit de kast om maar te ontsnappen. Gelukkig kom ik nu als winnaar uit de bus en als de snoek voor de kant ligt maak ik een paar foto's. 



Hierna haal ik de snoek de kant op en haal de bait uit de bek. Ook maak ik even wat foto's en wil haar terugzetten als ik me ineens bedenk dat deze snoek nog opgemeten moet worden. Ik pak het meetlint en de snoek blijk dus 77cm te zijn. Zat ik toch in de goede richting dat ik deze snoek eerder op ongeveer 65cm schatte ;-). 

Hier nog de foto's van de snoek. 



Na het terugzetten vis ik verder, maar het blijft verder rustig en stil. Ik ruim de spullen op en ga richting huis. 

Tot een volgend avontuur.....!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten