donderdag 20 augustus 2015

De onvangbare snoek is getemd!

Gisteren was er een mogelijkheid om in de middag te gaan vissen en deze heb ik dan ook benut. Ik ben met de fiets naar een stek wat verderop gegaan en daar aangekomen blijkt het water erg troebel te zijn door de vele regenval van afgelopen dagen. Hier had ik natuurlijk al rekening mee gehouden en heb het kunstaas voor vandaag daarop aangepast. Het wordt vandaag dus felgekleurd, waarvan sommige ook nog met een ratel erin.

Het blijft echter een lange tijd angstvallig stil. Als ik na ruim een uur de Teeztail langs wat overhangende takken haal duikt er een snoek op de bait, maar schiet helaas na een aantal keer flink spartelen weer los. Helaas, denk ik op dat moment, maar er is in ieder geval actie. Op de terugweg maak ik er nog een aantal worpen met de soft 4play. Weer zie ik de schim in het water en de snoek pakt de soft 4play ditmaal in de staart. Helaas zit hier geen haak en laat de snoek de bait ook los als ik een ruk aan de hengel geef. Ik maak snel weer een worp over de betreffende plek, maar de snoek trapt er niet meer in. Na een tijdje besluit ik om weer op de fiets te springen en het ergens anders te proberen.

Daar aangekomen blijft het ook hier weer lang stil. Op deze stek ligt een voor mij onvangbare snoek en ik ga het daar dan ook weer even proberen. Ik maak een aantal worpen over de plek waar ik deze snoek weet te liggen, maar er gebeurt niets. Dan loop ik een aantal stappen verder en maak een worp. Meteen duikt de snoek op de bait, maar ook deze schiet vrijwel meteen weer los. Snel weer ingooien en de snoek zwemt meteen achter de bait aan. Dat het een hele slimme vis is wordt wel weer duidelijk als deze met de bek dicht tegen het kunstaas aantikt om daarna weer te verdwijnen en zich niet meer laat zien. Ook deze keer dus alweer niet gevangen, maar ik blijf volhouden. Op naar een andere stek dan maar weer.

Hier blijkt het water een stuk helderder te zijn en ik begin dan ook vol goede moed te vissen. Als ik op een brug sta maak ik een worp en vrijwel meteen klapt er een snoek op de bait. Ik sla aan en ook deze schiet er na een aantal keer spartelen weer vanaf. Ik wordt er langzamerhand gestoord van. De haken zijn echter vlijmscherp, dus het is telkens botte pech. Ik zie de snoek nog liggen en gooi de bait weer die kant op. De snoek komt meteen weer in beweging en zwemt richting de bait. Dat is een goed teken en zwemt er langzaam achteraan. Als ik de bait stil laat hangen pakt de snoek deze heel voorzichtig in de bek en ik sla aan......los. Ik sla helaas de enkele haak uit de bek van de snoek en deze schiet er vandoor. Verder is er totaal geen actie en ik besluit weer op de fiets te springen.

Ik heb nog een klein uurtje te gaan en nog steeds geen vis gevangen. Na ruim 4 uur vissen is het resultaat dus bedroevend, maar ik geef natuurlijk niet op. Ik fiets terug naar de 2e stek van vandaag en ga het nog maar eens een keer bij mijn Unicorn proberen. Deze moet en zal ik toch ooit een keer te slim af zijn. Daar aangekomen maak ik een aantal worpen met de soft 4play en dan ineens duikt deze snoek er vol bovenop. Ik sla aan en eindelijk kan ik het gevecht met deze snoek aangaan. Ik kom uiteindelijk als winnaar uit de bus en haal de snoek op de kant. Ik haal de bait uit de bek en meet de snoek op. Dit mooie en zeer welkome exemplaar blijkt 71cm lang te zijn. Ik maak snel een foto en vraag aan een voorbijganger of hij ook nog een foto wil maken. Na de foto's mag deze snoek weer snel het water in.


Na vele keren proberen heb ik de onvangbare snoek dan uiteindelijk toch weten te strikken.

Tot een volgend avontuur.....!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten