zondag 5 juli 2015

Tour de Snoek

Zoals velen van jullie wel weten is dit weekend de Tour de France van start gegaan en de Grand départ was in Utrecht. Helaas was hierdoor een groot deel van Utrecht voor de auto's afgesloten en heb ik vandaag dan ook besloten om een eigen Tour de Snoek te gaan houden.

In alle vroegte ben ik dus op de fiets gesprongen met de hengel en kunstaas om wat snoeken in de maling te gaan nemen. Bij de stek aangekomen begin ik met een jerkbait. Ik sta op een brug en gooi de eerste worp precies in het midden van de sloot, daarna de linkerkant en ten slotte de rechterkant maar geen vis. Na een kleine 45 minuten besluit ik de jerkbaits in de koffer te laten en mag de soft 4play het werk gaan doen.

Na een aantal worpen zie ik een grote snoek de soft 4play tot aan de kant volgen, maar dan draait deze zich om en zwemt langzaam weg. Ik schat deze snoek ergens in de 80cm. Ik werp de soft 4play in de richting waar de snoek heen zwom, maar als ik de bait binnendraai klapt er een andere snoek op de bait. Gelukkig maakt deze snoek er een mooie show van en springt een keer mooi uit het water. Deze snoek wil graag door de slip heengaan, maar met dit warme weer is het een kwestie van snel drillen dus de slip staat erg strak deze dagen. Dit blijkt een kleiner exemplaar te zijn dan de snoek die zojuist het kunstaas volgde, maar ben allang blij dat ik wat vang. Ik haal de snoek op de kant en als ik de bait uit de bek haal blijkt deze snoek de soft 4play doormidden te hebben gebeten.


Tijdens het onthaken komt er een man kijken en ik vraag meteen of deze een paar foto's wil maken. Ik geef hem mijn telefoon en ik meet alvast de snoek op. Deze blijkt 63cm lang te zijn. Hierna worden er snel een aantal foto's gemaakt.



Na de foto's zet de snoek weer terug en de snoek schiet meteen terug naar waar deze vandaan kwam. Hierna begin ik maar met het wisselen van kunstaas, aangezien een halve soft 4play niet mijn vertrouwen heeft om vis te vangen.

Mijn oog valt op de Westin Jätte TeezTail en deze mag dan ook aan de speld. Het blijft een tijdje stil, maar dan schiet er een snoekje op de TeezTail en deze laat ook onmiddellijk weer los. Leuke aanbeet, maar niet gevangen. Na een tijdje haal ik de tacklebox met kunstaas maar weer tevoorschijn en ik begin te vissen met een spinnerbait van Savage Gear, genaamd Da Busch. Na een aantal worpen aan de linkerkant van de brug is de rechterkant aan de beurt. Als ik inwerp is het meteen raak. Ik voel een bonk op het kunstaas en als ik aansla stormt de snoek mijn kant op. Dan is het een kwestie van de lijn strak houden, dus als een wezenloze draai ik de lijn binnen. Het lukt me om de lijn net zo snel binnen te draaien als de snoek mijn kant op zwemt en als de snoek vlakbij is merkt hij dat hij toch de andere kant op moet zwemmen. Maar gelukkig zit de spinnerbait goed gehaakt en gaat ook deze vis nergens heen. Ik haal de snoek op de kant en het meetlint stopt bij 49cm. Ik maak snel een foto en natuurlijk gaat ook deze snoek het water weer in.


Hierna vindt ik het weer mooi geweest en ruim de spullen op en spring op de fiets richting huis. Daar aangekomen gaan Quinten en ik nog even bij de Tour de France kijken aangezien deze vlakbij ons huis langskomt. We hebben allebei niets met wielrennen, maar dit maak je waarschijnlijk maar 1x mee. Staan we daar dus langs de kant komen er een partij auto's en motoren langs en uiteindelijk dus de wielrenners. Ze gaan echt met een noodgang langs en binnen een aantal seconden is het hele peloton voorbij. Quinten maakt nog een aantal foto's maar het gaat zo snel dat alleen onderstaande foto enigszins is gelukt.

Nou dat was dus mijn Tour de Snoek, tot een volgend avontuur.....!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten