maandag 20 juli 2015

Nieuw PR in de stromende regen

Ik stond afgelopen zondag dus om 9:30 langs de waterkant en begon op een bekende stek te vissen. Na een aantal worpen voel ik ineens dat ik iets gehaakt heb. Ik denk aan een tak of wat planten en als ik de bait snel binnendraai zie ik ineens toch wat bewegen. Als de bait dichterbij komt zie ik dat ik een kreeft heb gehaakt. Nou ik kan je zeggen dat ik er weer een nieuw pr bij heb, al had ik liever een oud pr verbroken. Hieronder nog even een foto van mijn nieuwe pr kreeft.


Na het teruggooien van de kreeft vis ik vrolijk verder. Ik vis een tijdje met een jerkbait, maar na verloop van tijd gaat er een swimbait aan de speld, daarna een spinner en als dat ook niets oplevert gaat er een spinnerbait aan de speld. Dit alles in de stromende regen. Maar wat ik ook probeer er is geen enkel teken van leven in het water.

Na een kleine 2,5 uur besluit ik om van stek te gaan veranderen en loop richting de auto. Daar aangekomen begin ik weer van voor af aan, maar weer is het uitgestorven onder water. Dan maar even wat foto's van een aantal zwanen maken.



Rond 14:45 ben ik er klaar mee en loop richting de auto. Als ik op de terugweg de spinnerbait nog een aantal keer in het water gooi zie ik ineens een bek om de spinnerbait heenslaan. Als ik aansla zie ik de snoek zijn bek openen en ik sla de enkele haak uit de bek bij de snoek. Nog een aantal worpen gemaakt, maar de snoek liet zich niet meer zien. Dan maar even de soft 4play aan de speld in de hoop dat de snoek deze wel pakt. Je kan wel raden dat de snoek zich dus niet meer liet zien.

Vlakbij de auto maak ik wat worpen met de soft 4play en had de blank al voor lief genomen. Maar dan is daar ineens toch een aanval op het kunstaas en als ik aansla ontploft het water. Een wandelaar schrikt zich een ongeluk op het moment van langslopen. Na een felle dril ligt de snoek voor de kant en ik maak even een foto.



Natuurlijk stond ik precies op een plek waar je de vis niet op een normale manier uit het water kan halen. Er zijn 2 opties. De eerste is een vrij steile kant met erg veel brandnetels en de andere is een sprong van ongeveer 1,5 meter naar een lager gelegen weiland. Hierbij moet je wel om een hek heen springen. Ik overweeg de opties als er toevallig iemand aankomt rijden. Deze mensen moeten bij de manege zijn en ik vraag of de man mij heel even wil helpen. De man opent het hek en pakt aan de andere kant de hengel aan. Ik loop snel om en neem de hengel weer over en zo kan ik de snoek makkelijk op de kant halen. Ik haal de snoek op de kant en onthaak deze. Na het onthaken blijkt de snoek na het opmeten 66cm lang te zijn. De man neemt nog even een paar foto's en daarna mag de snoek weer zwemmen.



Als de man niet was langsgekomen had ik toch voor de steile kant gekozen, aangezien springen met een tas en hengel in de hand niet de beste optie was geweest.

Na het terugzetten van de vis besluit ik richting huis te gaan. Het was wederom erg moeizaam om een vis te vangen vandaag, maar gelukkig ben ik geconcentreerd gebleven tot aan de laatste worp en dit heeft me uiteindelijk toch een vis opgeleverd.

Tot een volgend avontuur.....!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten