maandag 22 juni 2015

korte plaspauze

Vanmorgen een paar mooie nieuwe baits gekregen voor Vaderdag en ondanks het slechte weer moesten deze in de middag dus getest worden. Ik heb voor Vaderdag een jätte multi jointed van Westin, een BX Swimmer 12 van rapala en nieuwe soft 4play shads in de kleur fire tiger gekregen.

Ik begon bij een stek in Woerden, maar daar hoef ik voorlopig niet meer naartoe. Naast de huizenhoge rietstengels ligt het water ook helemaal vol met een erg vreemde en snotterige waterplant. Na een uurtje daar gestunteld te hebben ben ik maar richting Breukelen gereden.

Daar begon ik met de Westin Jätte multi jointed en ook hier blijft het lange tijd erg stil. Ik vis daar in een lange rechte sloot met weinig onderbrekingen, maar ik heb hier in het verleden mooie vangsten behaald. Helaas geldt nu ook, behaalde resultaten in het verleden bieden geen garantie voor de toekomst. In deze sloot staan wel wat bomen en struiken in het water en dat zijn toch wel onderbrekingen in het water waar roofvis zich kan verschuilen. Als ik bij zo'n struik aankom haal ik de multi jointed langs de struik en dan duikt er een klein snoekje van een centimeter of 40 op de bait. De kleine wildebras gaat echter zo tekeer dat deze de bait lost. Ook in Breukelen ga ik na 1,5 uur vissen met de staart tussen de benen weer weg.

Onderweg naar huis moet ik toch wel erg nodig naar het toilet en parkeer de auto bij een benzinestation langs de A2. Als ik afgewaterd ben rij ik over de parkeerplaats en zie hier een aantal sloten lopen. Ik parkeer de auto en pak de spullen en ga weer aan de gang. Ook hier zijn erg veel waterplanten, maar er liggen ook wat open stukken. Ik gooi de soft 4play met de nieuwe kleur er een aantal keer doorheen, maar er gebeurt niets. Maar ik geef niet zo snel op en als ik met de soft 4play het kantje uitkam is daar ineens de schim die de soft 4play tussen de kaken neemt. Man, man, man daar is de adrenalinekick, die ik alweer te lang heb gemist, dan eindelijk. Nou heb je wel eens van die snoeken die na een kort gevecht al op de kant gehaald kunnen worden, maar daar hoorde deze zeker niet bij. Wat een beresterke vis zeg! Deze snoek is zeker een keer of 5 door de slip heengegaan en een aantal keer uit het water gesprongen. Op het moment dat ik dacht de snoek te pakken draaide deze zich en ging nog even taildancend door het water heen. Gelukkig zat de dreg goed vast en kwam ik alsnog als winnaar uit de bus.

Toen de snoek zich uiteindelijk had overgegeven heb ik nog wat foto's gemaakt toen deze voor de kant lag.


Na de foto's haal ik de snoek op de kant en onthaak de snoek. Ik haal het meetlint langs de snoek en zie dat de snoek 79cm lang is, maar wat een power had deze snoek zeg. Het is echt een tijd geleden dat ik zo'n sterke vis heb gevangen. Na het meten ondergaat deze snoek natuurlijk nog een fotosessie.


Na de foto's zet ik de snoek in het water en zodra deze het water voelt gaat deze er weer als een raket vandoor. Hierna is het tijd om richting huis te gaan.

Wat een geluk dat ik moest plassen en een korte plaspauze heb ingelast langs de A2 net voorbij Breukelen. Als ik dat niet had gedaan was ik vandaag dus met een blank naar huis gegaan.

Dit zal voorlopig één van mijn laatste blogs zijn op deze site. Ik ben vorige week namelijk benaderd door de eigenaar van FizzDizz met de vraag of ik voor hun blogs wil gaan schrijven. Aangezien dit mij een leuke uitdaging lijkt ben ik deze dan ook aangegaan en zal dat medio Juli dan ook gaan doen. Mijn nieuwe blogs zullen jullie kunnen lezen op www.fizzdizz.com. Ik ben er nog niet helemaal uit of ik misschien wel dubbele blogs ga schrijven. De wat meer commerciële voor FizzDizz en de lange uitgebreide blogs alsnog hier. Hier moet ik echter nog een besluit over nemen maar vooralsnog zal ik dus alleen voor FizzDizz gaan schrijven. Dit gaat echter medio Juli pas in, dus ik hoop nog een blog te kunnen schrijven hier.

Tot een volgend avontuur, hier of op FizzDizz.....!!






Geen opmerkingen:

Een reactie posten