zaterdag 6 juni 2015

Blog nummer 100!!!

Vandaag was er dus geen voetbal en we hadden niet echt plannen gemaakt voor vandaag. Evelyn wou rond een uur of 10 naar de stad en Quinten en ik besloten thuis te blijven. Ik rij dus richting de stad om Evelyn daar af te zetten als ik zie dat het halve centrum van Utrecht is afgesloten en echt alles wordt omgeleid. Wat normaal een ritje van een aantal minuten is duurt nu al bijna 20 minuten. Ik bel Quinten dat ik wat langer onderweg ben. Hij zit op de PlayStation pppfffff. Waar is de tijd dat hij ook nog fanatiek aan het vissen was. Ik zeg dat ik nog even ga vissen aangezien ik toch de hengel achterin de auto heb liggen en bijna de hele terugweg vaststaat met auto's.

Aangekomen op de stek zie ik dat de waterplanten ook hier flink hebben huisgehouden. Man,man,man...de waterplanten schieten ook hier bijna al boven het water uit. Maar vol goede moed begin ik met een grote spinner maar na verloop van tijd schakel ik over naar een kleine plug. Namelijk een timbertiger in een lekkere felle kleur. Na een aantal worpen is er een bonk op het kunstaas en sla ik aan. De vis duikt meteen richting de bodem (al is het water hier maar ongeveer 50cm diep). Als de snoek voor de kant ligt maak ik even snel een foto.


Na de foto pak ik de snoek in de nek en haal deze uit het water. Ik haal de plug uit de bek van de snoek en meet de vis even op. De snoek blijkt 58cm lang te zijn en heeft een aantal paaiwonden aan de zijkant van zijn lijf.


Ik maak nog even snel een foto (die een beetje mislukt is) en zet de snoek weer terug.


Na het terugzetten van de vis besluit ik om richting huis te gaan.

Na het middageten besluit ik om toch nog even op pad te gaan aangezien er toch niets gepland staat. Ik ben dus snel richting een stek in de buurt gereden en begin te vissen met de sybebait. Na een tijdje voel ik een tik op de bait, maar ben te laat met aanslaan. Wel zie ik de snoek het kunstaas nog volgen en vlak voor de kant maak ik wat snelle bewegingen met de hengeltop waardoor de bait een soort breakdance onder water doet. Dat is het moment waarop de snoek alsnog toeslaat en de bait grijpt. Als ik aansla is het een feit, de eerste dril met mijn nieuwe reel gaat van start en wat een heerlijk gevoel als ik merk dat de snoek ook nog eens, hetzij niet veel, door de slip heen gaat. Na een kort maar fel gevecht haal ik de snoek naar de kant en als deze klaar is om geland te worden maak ik eerst weer even een foto.


Hierna haal ik de snoek op de kant en onthaak de snoek. Na het onthaken gaat het meetlint erlangs en de snoek blijkt 63cm te zijn. Ik maak na het onthaken en meten even een foto.


Op bovenstaande foto zie je linksboven een paar voeten van een hardloopster en deze biedt aan om even een paar foto's te maken.



Na de foto's mag ook deze snoek weer snel terug met dit warme weer. Hierna blijft het een tijdje stil en wissel ik wat met kunstaas tot ik uitkom bij een spinner. Ik zie in het ondiepe water een snoek liggen en haal de spinner voor zijn neus langs maar de snoek blijft liggen. Ik herhaal het kunstje nog 3 keer, maar als ik dan een school met kleine voorns langs zie zwemmen en de snoek bekijkt ze niet eens is dat voor mij een teken dat deze snoek geen honger heeft. Maar ik probeer het toch nog een keer. Ik werp ver voorbij de snoek en haal de spinner weer richting de snoek. Dan begint de snoek te zwemmen richting de spinner en ik hoop dat deze gegrepen gaat worden. Helaas zwemt de snoek op zijn gemak langs de spinner en zwemt dan uit het zicht.

Ik laat de spinner voorlopig maar aan de speld hangen en vis verder. Plotseling zie ik een behoorlijke snoek achter de spinner zwemmen. Ik schat deze snoek ergens in de 90 centimeter maar helaas wil deze snoek ook niet in de spinner bijten. Dan is het weer tijd voor een aaswissel.

Ik hang de 3-D glide swimmer aan de speld en vis hier een tijdje mee. Dit is toch wel een erg mooie swimbait waar je echt van alles mee kan doen. Als ik de swimbait mijn kant op vis zie ik ineens een snoek van achteren aan komen stormen en de bait grijpen. Wat een mooie aanbeet zeg. Het adrenalinelevel is weer optimaal gestegen en de strijd kan weer beginnen. Ook deze vis gaat flink tekeer maar als deze is uitgedrild maak ik weer een paar foto's als de snoek voor de kant ligt.


Ik pak de snoek in de nek en haal deze op de kant. Na het onthaken gaat het meetlint langs de snoek en deze stopt bij 61cm. Ik maak nog even een foto en daarna mag de snoek weer zwemmen.


Ook dit blijkt geen al te beste foto te zijn, maar het is de vangst die telt en niet de foto.

Ik loop richting de auto en maak vanaf een bruggetje nog wat worpen en sta op een gegeven moment even te bekijken wat voor capriolen ik allemaal met de bait uit kan halen. Op het moment dat de bait vlakbij is duikt er ineens een snoek echt keihard op de bait. Ik sla aan en de snoek begint meteen met zijn kop te schudden en zwemt bij me vandaan. Dan schud de snoek nogmaals met zijn kop en weet helaas de bait te lossen. Hierna vis ik nog heel even door maar heb helaas geen actie meer gehad hierna.

Zoals je aan de titel kan zien heb ik met dit avontuur mijn 100-ste blog geschreven. Ik heb voor jullie nog wat statistieken over mijn blog

*Aantal bezoekers: 12182
*Mijn blog over de hele wereld wordt bekeken. Onder meer in Canada, Polen, Oekraïne, Turkije en zelfs bezoekers uit China en Japan. Naast Nederland komen de meeste bezoekers uit Amerika, namelijk 1454.
*Ik de meeste bezoekers had in februari 2015 (1152)
*Mijn best gelezen blog http://roofvissenmetjpenquinten.blogspot.nl/2013/08/dagje-zeevissen-voor-de-kust-van.html is met 621 views

Tot zover mijn 100ste blog.

Bedankt voor het lezen en tot een volgend avontuur.....!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten