donderdag 5 maart 2015

Op naar de 100 !!!

De teller staat dit seizoen op 96 gevangen snoeken en de magische grens van 100 snoeken is dus in zicht. Het is voor mij de eerste keer dat ik zo dicht bij de 100 gevangen snoeken ben. Het vorige seizoen ben ik namelijk niet verder dan 58 stuks gekomen. Om dus de 100 stuks te halen heb ik nog 3,5 week te gaan. Nou zou je zeggen dat die 4 vissen wel te halen zijn, maar in het vissen is niets zeker. Daarom probeer ik tot en met snoek nummer 100 zo veel en vaak mogelijk langs de waterkant te staan.

Zo had ik gisteren de mogelijkheid om even te vissen en deze heb ik dan ook met beide handen aangegrepen. Maar eerst nog even het volgende;

Afgelopen zaterdag werd in Houten een nieuwe hengelsportwinkel geopend met een verhaal erachter waar je kippenvel van krijgt. (lees hieronder het verhaal op de website van sportvisserij Nederland)
http://www.sportvisserijnederland.nl/sportvissers/actueel/6217/nieuwe_hengelsportzaak_met_een_verhaal:_lauren_s_visvrienden.html

De hengelsportwinkel Lauren's Vis Vienden, afgekort LVV ziet er werkelijk schitterend uit en de medewerkers weten ook nog eens waar ze het over hebben. Kortom een aanrader!!

Maar nu weer terug naar gisteren. Ik had dus even tijd om te vissen en zo te proberen om dichter bij de 100 te komen. Ik had totaal 1,5 uur de tijd, maar het eerste uur gebeurt er echter helemaal niets. Als ik aan de terugweg begin hang ik de boskabouter maar weer eens aan de speld, deze heeft me namelijk vaker gered als de snoeken niet willen bijten. Als ik vlakbij het eindpunt ben stort er zich gelukkig toch nog een snoek vol op de bait. Wat een keiharde aanbeet weer zeg, geweldig!

Na een korte maar felle dril pak ik de snoek uit het water en haal de bait uit de bek van de snoek. Even opmeten en snoek nummer 97 is een feit. De snoek blijkt 51cm te zijn en heeft een vreemde tekening op zijn lijf, tenminste, aan één kant. Hieronder een foto van de "goede" kant van de snoek.



De andere kant zag eruit als van een two-tone snoek, alleen heb ik nog nooit meegemaakt dat dit maar aan één kant van het lijf is.




Maar aan de aanbeet en het felle gevecht te oordelen is de snoek in perfecte conditie. Hierna zet ik de snoek terug in het water en maak iets verderop nog een verre worp. Als ik de boskabouter binnen haal lijkt het alsof ik de bait in een boomstam sla. De bait wordt ineens abrupt gestopt en ik sla meteen aan. Er is echter in eerste instantie geen beweging in het water, dus ik denk echt dat ik ergens aan vast zit. Dan komt er beweging in en kolkt het water voor een aantal seconden. Na flink gespartel schiet de haak los mij vloekend achterlatend. Aangezien alles op een meter of 20/25 afstand van mij vandaan gebeurt kan ik niet zien of dit ook werkelijk een snoek was, of dat ik misschien een andere vis vals gehaakt heb. Het feit is in ieder geval dat de haak losschoot en deze dus niet gevangen heb.

Hierna was het tijd om de spullen op te ruimen, maar ik heb de teller in ieder geval weer met 1 kunnen verhogen naar nummer 97. Op naar de 100 !

Aanstaande zondag ga ik weer op pad, dus hopelijk kan ik de teller weer opschroeven richting de 100.

Tot een volgend avontuur.....!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten