dinsdag 17 maart 2015

Na het behalen van de magische grens is de druk van de ketel!

Zoals jullie in mijn vorige verslag hebben kunnen lezen stond ik op 99 gevangen snoeken dit seizoen en heb ik vorige week een aantal mooie vissen gelost. Vandaag was er een kans op een revanche.

Na heel even twijfelen waar ik het kunstaas het water in wil laten heb ik keuze uit meerdere plekken. Ik wil natuurlijk het liefst een mooie vis als 100ste gevangen snoek en geen snoekje van een centimeter of 35. Dat heb je natuurlijk niet voor het uitkiezen, maar je kan het wel proberen te sturen. Er zijn stekken waar je bijvoorbeeld meerdere snoeken kan verwachten, maar waarbij de afmeting niet boven de 60 centimeter uitkomt. Die stek wordt het vandaag dus niet.

Ik besluit om naar de stek te gaan waar ik vorige week die ene dikke snoek heb verspeeld. In de hoop die ene dikke snoek als nummer 100 te kunnen noteren. Bij de stek aangekomen begin ik met een jerkbait te vissen, maar het blijft lang stil. Ook is het waterpeil nog verder gezakt en de kleur van het water is nu echt bruin. Heel even denk ik om de stek hier te laten voor wat het is, maar ergens in mijn achterhoofd zegt een stemmetje dat ik hier toch moet blijven, dus vis ik door. Maar eerst maak ik even een paar foto's van de stek van vandaag.




Na een tijdje wissel ik de jerkbait voor een spinnerbait en na een kleine 10 minuten is het raak. Snoek nummer 100 heeft de spinnerbait gegrepen en gaat flink tekeer. Gelukkig zit de snoek goed gehaakt en als deze een paar keer een run heeft genomen kan ik de snoek voor de kant in de kieuwgreep pakken. Als ik de snoek op de kant heb zie ik pas wat voor een dikke snoek dit is. Ik kan mijn geluk niet op! Niet alleen heeft de 100ste snoek een mooi formaat, het is ook nog eens de dikste snoek van het seizoen. Ik haal de spinnerbait uit de bek van de snoek en meet deze op. Het meetlint geeft 77cm aan en dan is het tijd om een aantal foto's te maken. Helaas ben ik alleen en komen er op deze stek geen of anders nauwelijks wandelaars dus zal ik het zelf moeten doen.










Ik maak snel van alle kanten een paar foto's en zet hierna de snoek weer terug. De snoek heeft heel even nodig om bij te komen maar zwemt dan krachtig weg. Helaas zijn het niet de mooiste foto's geworden, maar de druk is van de ketel en de magische grens van 100 snoeken in één seizoen is gehaald.

Ik moet eerlijk zeggen dat het leuk is om deze mijlpaal te bereiken, maar aan de andere kant heeft het mij de laatste weken ook wel wat visplezier gekost. Vanaf snoek nummer 95 was ik alleen nog maar gefocust met het behalen van de 100. Hierdoor vergat ik te genieten van het vissen en waren het alleen de aantallen die telde. Gelukkig is het nu behaald en kan ik weer gaan genieten van het vissen zelf, ongeacht de te vangen aantallen.

Na het terugzetten van de vis zeg ik hardop dat de dag al is geslaagd al zou ik verder geen enkele actie meer hebben vandaag. Nou dat was ook zo.

Tot een volgend avontuur.....!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten