zondag 15 maart 2015

Mission impossible

Met de teller op 98 snoeken zou er dit weekend eigenlijk niet gevist worden. Maar aangezien we vandaag geen plannen hebben stelt Evelyn voor om even te gaan snoeken, althans ik dan. Evelyn en Quinten blijven thuis want het is vandaag weer vies koud buiten.

Ik had afgelopen week 2 lossers op de boskabouter en ondanks dat de dreggen nog scherp waren heb ik ze toch vervangen. Dus bij de stek aangekomen begin ik met de boskabouter te vissen en bij de 2e worp is het al raak. Een mooie snoek heeft de bait gegrepen en het is een mooi exemplaar. Helaas schudt de snoek flink met zijn kop waardoor hij de bait weet te lossen. Aangezien er nieuwe dreggen opzitten kan het daar niet aan gelegen hebben. Dit is dus gewoon een gevalletje pech hebben.

Kort daarna maak ik een worp een slootje in tussen twee weilanden. Op het moment dat ik bij de splitsing met de dwarsliggende sloot ben zit ik vast. Als ik de bait langzaam mijn kant op trek zie ik ineens een staaldraad mee omhoog komen. Aan beide kanten van het weiland zit deze vast aan een paal. Gelukkig kan ik door over een hek heen te klimmen in één van de weilanden komen en op die manier mijn boskabouter redden.

Dan blijft het een lange tijd stil. Wel heb ik nog een volger, maar deze kan ik niet verleiden om in de rapper te bijten. Gelukkig heb ik mijn muts in de tas zitten, want ik krijg het nu behoorlijk koud en aangezien je de meeste warmte via je hoofd verliest zet ik deze maar op en doe ook mijn Buff maar om. Het waterpeil is op deze stek erg laag en daarnaast ook nog eens troebel, geen ideale omstandigheden dus, maar er zit vis dus zal je ze kunnen vangen ook. Als het erg lang stil blijft is het tijd om weer richting de auto te lopen. Ik hang voor de terugweg een spinnerbait aan de speld en na een aantal worpen zie ik een snoek van een cm of 50 uit de kant wegschieten. Kort daarna wordt de spinnerbait gegrepen. De snoek springt uit het water en weet kort daarna de enkele haak te lossen. Ik maak nog een paar worpen over dezelfde plek, maar verwacht niet dat de snoek er nog een keer intrapt. Dat heb ik gelukkig mis en ik zie achter de spinnerbait de snoek zwemmen en deze ook de spinnerbait grijpen. Nu duurt de dril iets langer dan zojuist, maar ook nu weet deze snoek de bait te lossen. Ggggrrrrr, om gek van te worden!!!

Ik heb sinds snoek nummer 98 al 5 lossers en 2 volgers gehad, maar er is nog geen enkele snoek op de kant gekomen. Op deze manier wordt het wel een mission impossible om 100 snoeken te vangen dit seizoen. Maar ik geef niet op.

Als ik vlakbij de auto ben maak ik nog één worp in de hoek en dan hou ik het voor gezien......denk ik. Bij de een na laatste worp zie ik wat kleine visjes wegspringen en dat kan wel eens een teken zijn dat er snoek in de buurt is. Ik maak nog een laatste worp en dan is het raak. Er heeft zich voor de 4e keer vandaag een snoek zich aan mijn kunstaas vergrepen en deze keer kom ik gelukkig wel als winnaar uit de bus. Na een (te) korte dril, die ik maak met samengeknepen billen, pak ik de snoek zodra de kans zich voordoet. natuurlijk te snel en de snoek begint in mijn hand nog even te flippen, maar dat deert me niet, snoek nummer 99 is een feit!!

Snel haal ik de spinnerbait uit de bek van de snoek en hou het meetlint erlangs. De snoek blijkt 78cm lang te zijn. Op de foto kan je zien dat de snoek niet meer zo dik is en ik vraag me af of deze misschien al gepaaid heeft??? Na de fotosessie mag de snoek weer snel het water in en laat mij met een brede glimlach achter. Deze is echter niet op de foto te zien, hahaha.




Yessss, ondanks alle lossers toch een snoek op de kant en weer een stapje dichter bij mijn einddoel.

Tot een volgend avontuur, met hopelijk snoek nummer 100 in de hoofdrol.....!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten