woensdag 25 maart 2015

HELP, Ik wordt gevolgd !

Afgelopen zondag ben ik rond 10:00 op pad gegaan om de laatste snoeken van dit seizoen te vangen. Op de stek aangekomen vind ik het nog erg fris. Zelfs zo fris dat ik besluit om mijn handschoenen aan te doen.

Ik begin te vissen met de boskabouter maar het blijft lang stil. Na een tijdje zie ik een flinke vis achter de boskabouter zwemmen, maar ik kan deze niet verleiden om erin te bijten. Ik schat deze vis ergens in de 80cm, maar jammer genoeg dus niet gevangen. Ik probeer het bij de volgende worp nog een keer, maar de snoek laat zich niet meer zien. Na verloop van tijd besluit ik om een jerkbait met een rammel te gaan gebruiken in de hoop dat de snoek er uit agressie op knalt. Plotseling is er weer een snoek die de bait blijft volgen maar weer niet wil bijten. De snoek blijft 2 worpen daarna nog steeds de bait volgen dus ik besluit om er een spinnerbait aan te hangen. Daar is de snoek voor de 4e keer om de bait te volgen, maar helaas krijg ik ook deze niet zover om de bait te pakken.

Op de terugweg naar de auto hang ik de TeezTail maar weer eens aan de speld. Als ik bijna aan het eind van de stek ben voel ik een tik op de bait, maar sla te laat aan. Ik zie nog wel een flinke baars wegzwemmen, maar ook deze vis laat zich daarna niet meer zien. Na een uurtje of drie op deze stek vertoefd te hebben druip ik dus af. Ik besluit om het nog even op een andere stek te proberen.

Daar aangekomen hang ik de spinnerbait maar weer aan de speld en begin te vissen. Na een aantal worpen is er een flinke kolk in het water en ik gooi de bait een aantal keer over de betreffende plek heen. Helaas laat deze snoek zich niet zien en bijt dus ook niet in het kunstaas. Dat was meteen ook de enige actie op deze stek en ik ga dan ook met een blank naar huis. Ik heb nog wel een foto gemaakt van een mooie zwarte zwaan met haar jongen.



Gisteren moest de hond weer naar de trimsalon en had ik de mogelijkheid om daar in de buurt te vissen. Op de stek aangekomen zie ik dat het waterpeil erg laag is, maar het water is glashelder. Ik begin vandaag met de TeezTail en maak een flink aantal worpen. Na een tijdje wissel ik de Teeztail voor een streamer en na een aantal worpen heb ik de eerste volger weer. Ik laat de streamer langzaam zinken en haal deze dan weer op en laat de streamer nog even zweven, maar de snoek wil alweer niet bijten. Na een tijdje wissel ik de streamer weer voor de soft 4play. En na een aantal worpen is er wederom een volger van het kunstaas. De snoeken zijn erg voorzichtig en kijken echt de kat uit de boom, of liever gezegd het kunstaas uit het water.

Na een uurtje vissen heb ik al 5 snoeken achter mijn kunstaas aangehad, maar nog geen één zo gek gekregen om te bijten. Na verloop van tijd sta ik op een brug en maak een verre worp over de lengte van het water. Als ik de soft 4play naar me toe haal zie ik dat er weer een snoek achter zwemt. Als ik vlakbij de brug ben met de bait komt er onder de brug echter een 2e snoek aanzwemmen. Ik kan dat dankzij mijn polaroidbril en het heldere water allemaal goed en duidelijk zien. Als de 1e snoek de 2e snoek aan ziet komen, die toch wel een maatje groter is, schrikt deze vis en schiet weg. Op dat moment schiet de andere snoek naar voren en grijpt de soft 4play. Ik sla aan en de eerste dril sinds snoek nummer 100 kan beginnen.

Als ik de snoek voor de kant heb pak ik deze in de kieuwgreep en zie dat er iemand erg onkundig  bezig is geweest. De bek is behoorlijk uitgescheurd en waarschijnlijk heeft de vorige visser deze snoek erg ruw onthaakt. Erg jammer, maar gezien de felle dril heeft de snoek er niet al teveel last van. Hieronder een foto van de bek van deze snoek



Na het onthaken even de snoek opgemeten en deze blijkt 71cm lang te zijn. Deze snoek is duidelijk al klaar met de paai, aangezien deze al erg mager is. Na het opmeten volgt de gebruikelijke fotosessie.



Hierna mag de snoek weer terug het water in en schiet snel weg zodra deze het water voelt.

Na deze vangst vis ik weer verder en iets verderop heb ik weer een volger die weer niet wil bijten. Ik laat de soft 4play even in het water bungelen en dan pakt de snoek heel voorzichtig de bait. Als ik de hengel een tik geef sla ik echter het kunstaas uit de bek van de snoek. Hierna schiet deze weg en laat zich niet meer zien.

Ik ben afgelopen keren dus flink gevolgd door de snoeken, maar de vangsten waren niet geweldig.

Tot een volgend avontuur.....!!
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten