dinsdag 17 februari 2015

Lekker dagje BHV cursus.

Vandaag stond er een dagje BHV-cursus op het programma. De cursus begon al vroeg en aangezien er in de middag altijd een lange pauze is, maar deze in overleg werd overgeslagen waren we wat vroeger klaar. Gelukkig heb ik altijd een hengel achterin de auto, dus na de cursus nog even het laatste daglicht meepakken om te gaan vissen.

Aangekomen op de eerste stek is er bijna niet te vissen door de planten die er staan in het water. Helaas heb ik geen jerkbaits bij me, deze had ik er nog wel overheen kunnen vissen. De pluggen en swimbaits die ik nu bij me heb lopen voor dit water met deze planten eigenlijk net te diep. Ik probeer het nog een tijdje door met de hengeltop omhoog te vissen, maar ik wordt op een gegeven moment gek van al dat groen telkens van de dreggen plukken. Dan maar verkassen naar een andere stek.

Op de 2e stek aangekomen begin ik met een 4play en vis het water nauwkeurig af. Helaas blijft het stil en is er geen enkel teken van leven. Geen wegspringende witvis, geen kringen of andere tekens in het water, he-le-maal niets! Ik bedenk me ineens dat BHV misschien wel staat voor Blankt Hard Vandaag, in plaats van Bedrijfs Hulp Verlening. Ook denk ik nog dat de witvis misschien is weggetrokken naar het achterliggende water en begin aan de terugweg. Ik verwissel de 4play voor de Westin TeezTail en vis onderweg naar de auto verder. Als ik bij een inham aankom werp ik de bait de inham in. Bij het binnendraaien komt de bait voorbij de bocht en ineens knalt er een snoek op het kunstaas. Ik sla aan en het gevecht barst los. Na een fel gevecht kan de snoek op de kant worden gehaald en onthaakt. Daarna gaat het meetlint erlangs en de snoek blijkt 63cm te zijn. Snel even wat foto's en de snoek mag weer zwemmen. Bij thuiskomst zijn de foto's van deze snoek op onverklaarbare wijze van mijn telefoon verdwenen.

Maar goed, ik vis dus vrolijk verder aangezien ik toen nog niet wist dat de foto's verdwenen waren. Als ik verderop ineens een stofwolk onder mijn voeten zie verschijnen weet ik dat ik een snoek verjaagd heb. Balen, maar ik maak toch nog wat worpen voor de zekerheid. Bij de 2e worp wordt de TeezTail weer gegrepen. Meteen gaat de snoek er met de bait vandoor en raast door de slip heen. Er ligt op dit stuk erg veel vuil in en op het water en de snoek zwemt daar dwars doorheen. Snel haal ik de snoek naar me toe, voordat de enkele dreg losschiet door het vuil. Als ik de snoek op de kant heb gaat de dreg uit de bek en meet ik de snoek op. Met 69cm een mooie maat voor dit water en ik maak weer even wat foto's. Deze staan gelukkig nog wel op mijn telefoon en dus hier te bewonderen.


Na de fotosessie mag de snoek weer verder met het jagen op prooivis. Het was dus de rubber staart van de TeezTail die de snoeken overhaalde om te bijten. Zouden die ook in de ban zijn van 50 shades of grey met al dat rubber??

Tot een volgend avontuur, en vergeet natuurlijk niet te klikken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten