woensdag 11 februari 2015

Asociale hobby!

Zoals jullie kunnen zien is er aan de rechterkant een logo van http://www.dutchpredatorfishing.nl geplaatst. Ik ben hier sinds kort moderator en wil jullie allemaal dan ook kennis laten maken met dit leuke roofvis gerelateerde forum!

Daarnaast staan er sinds kort ook advertenties op mijn blog, waarvoor ik per klik op de advertentie een kleine vergoeding krijg van Google.

Gisteren was er een mogelijkheid om even te vissen, dus deze dan ook met beide handen aangepakt. Het was alleen wel erg taai allemaal.

Binnen 1 uur tijd werd mijn kunstaas 4x gepakt door verschillende vissen, maar ik presteerde het om ze allemaal te missen. 1 Snoek beukte echt vol op de sybebait, maar er bleef geen enkele vis aan de haken hangen. Ik heb ze nog gecontroleerd, maar ze zijn nog vlijmscherp. Ik blijf ik weet niet hoe vaak aan zo'n dreg hangen en die beesten presteren het om de bait in de bek te pakken en zich toch niet te haken. Maar goed, dat hoort er nou eenmaal ook bij.

Aangekomen in het mooie Houten blijkt de sloot enorm troebel en smerig te zijn en na een kleine 45 minuten besluit ik om toch maar weer te verkassen. Als ik weer bij een mooi watertje aankom begin ik weer met vissen. Dan zie ik ineens dat mijn boskabouter (wat anders) wordt gevolgd, maar voor de kant buigt de snoek af en smeert hem. De volgende 3 worpen gebeurt er niets, maar bij de 4e worp vanuit een andere hoek is er de bonk op de hengel en ik sla aan.



Eindelijk is de eerste snoek een feit. Een mooi klein snoekje van 58cm mag even op de foto.



Vlak voordat ik de snoek terug wil zetten biedt een man aan om een foto te maken en dat sla ik natuurlijk niet af.


Na het terugzetten blijft het weer even stil en als ik op een brug sta maak ik een aantal worpen. Ineens is alle actie uit de jerkbait verdwenen en ik sla aan, denkend dat ik een aantal planten heb gehaakt. Dan is er weer beweging in het kunstaas alleen komt dat niet door mij, maar door de snoek die de bait gegrepen heeft. Als ik de snoek heb uitgedrild en wil pakken komen er 2 vrouwen langs en één van de twee vind het maar asociaal. Ik vraag wat er zo asociaal is aangezien ik me van geen kwaad bewust ben. Nou ze vind me maar een dierenbeul en asociaal dat ik zo'n hobby uitoefen. Ik zeg dat ik nu even geen tijd heb voor een discussie, aangezien de vis geland moet worden, maar als ze even wacht ik zo bij haar kom. Ik pak de vis uit het water en zie de vrouwen alweer weglopen.

Ik meet de snoek op en deze blijkt 61cm te zijn en heeft een flinke buik. Helaas waren de vrouwen weg anders hadden ze wel even een foto kunnen maken. Nu is het weer met de zelfontspanner gedaan en ja......foto zegt genoeg.

Zoom in (real dimensions: 1280 x 960)
 
Tot een volgend avontuur.....!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten